Ako ste redovito na internetu, šanse da niste čuli za Last fm jednake su izgledima da ćete ovaj tjedan osvojiti milijunski iznos na lutriji. Megapopularni glazbeni servis koji su 2002. godine osnovali Felix Miller i Martin Stiksel, s godina je postao omiljeno mjesto za sve ljubitelje glazbe, što nije moglo proći nezapaženo od strane velikih igrača na tržištu.

Tako je od 2007. godine Last fm u vlasništvu velikog CBS-a, s time da je spomenuti dvojac na odmoru od 2009. kada su u potpunosti napustili taj projekt. No vrijeme ide dalje i reklo bi se kako je bilo dosta ljenčarenja. Dečki su nakon par godina pauze odlučili javnost upoznati sa svojim novim izumom koji ovaj puta nosi naziv Lumi.

Što je to uopće? Laički rečeno, ista stvar kao i Last fm, samo što umjesto glazbe koju slušate, servis prati sve što konzumirate na internetu. Putem ekstenzije na pregledniku, Lumi će analizirati vaše svakodnevno surfanje te će vam davati preporuke za web mjesta koja nude vama potencijalno zanimljive sadržaje.

Iako ovakav tracking otvara pitanje zaštite privatnosti, momci obećavaju kako je cijeli sustav u potpunosti anoniman. Ukoliko ste spremni isprobati Lumi, na službenim stranicama trebate ostaviti svoju e-mail adresu kako bi dobili pozivnicu za korištenje mreže. Trenutno se na testiranje poziva mali broj korisnika, no kako to obično ide, s vremenom će se opseg ljudi s pristupom servisu povećavati.

Hoće li Lumi ponoviti uspjeh Last fm-a sada je naravno teško reći, no oni koji su lijeni tražiti zanimljive sadržaje na internet bespućima ubrzo će imati priliku uposliti ovaj novi tracking servis da to radi umjesto njih.