Sve više influencera koristi svoj utjecaj za razvijanje vlastitih biznisa i brendova

Influenceri najčešće objavljuju na Instagramu, a pomalo otkrivaju i TikTok.

Martina Čizmić | 22.11.2019. / 11:40 komentari
Influenceri (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Blogeri i influenceri iz godine u godinu sve više prate svjetske trendove.Tako je, prema rezultatima najnovijeg istraživanja o influencerima i blogerima, koje je provela agencija Dialog komunikacije krajem listopada i početkom studenog ove godine, utvrđeno kako ih sve više koristi svoj utjecaj ne bi li pokrenuli svoje brendove ili druge poslovne pothvate.

tri vijesti o kojima se priča Orka nudi hranu ljudima Nevjerojatno VIDEO Divlje orke snimljene u zapanjujućoj gesti prema ljudima Laboratorijski uzorak herpesa, ilustracija Čeka se odluka američkog FDA Virus herpesa mogao bi uskoro biti odobren za liječenje teškog oblika raka Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca

Blogeri i influenceri i dalje su većinom žene, iako je postotak muškaraca u odnosu na prošlu godinu narastao za čak 10 %. Značajan rast bilježi i udio blogera i influencera mlađih od 25 godina, što znači da u industriju ulazi sve veći broj mladih snaga. Slično kao i u drugim apektima poslovanja, i ovdje je prisutan trend centralizacije - čak 67,4 % blogera i influencera dolazi iz Središnje Hrvatske. Iako sve više surađuju s brendovima (čak 84 % ispitanika), većina blogera i kreatora sadržaja obuhvaćenih istraživanjem komercijalnim suradnjama bavi se honorarno, odnosno samo 5,8 % njih živi isključivo od svoje prisutnosti na društvenim mrežama. Više od polovice ispitanika (55,8 %) ima stalne poslove, a 51,2 % svoj online kanal smatra poslom i hobijem istovremeno. Ipak, o društvenim mrežama sve više razmišljaju kao o poslu kojim će se baviti u budućnosti - njih gotovo 80 % planira pokrenuti vlastiti biznis koji bi na neki način imao veze s njihovim online kanalom. Od tih 80 %, čak 69 % razmišlja o pokretanju novih usluga, dok ih 25,4 % razmišlja o vlastitoj liniji proizvoda.

Iako se videosadržaj ove godine ponovno nametnuo kao top-trend među ispitanicima, zanimljivo je primijetiti da većina hrvatskih blogera i influencera (60,5 %) još uvijek ne objavljuje videosadržaj na svojim kanalima. Od društvenih mreža, najpopularniji je Instagram, na kojem se nalaze svi ispitanici (100 %), a ove godine prvi put se u istraživanju pojavio i TikTok, na kojem je trenutno prisutno 12,8 % ispitanika.

Od najistaknutijih kategorija o kojima blogeri pišu, ove godine na prvo su se mjesto probila putovanja, kojima se bavi 45,3 % ispitanika, kategorija gastro porasla je za čak 17 %, a prvi put značajnu zastupljenost kod ispitanika ostvarila je i kategorija fitness.

Vezane vijesti