Blogeri i influenceri iz godine u godinu sve više prate svjetske trendove.Tako je, prema rezultatima najnovijeg istraživanja o influencerima i blogerima, koje je provela agencija Dialog komunikacije krajem listopada i početkom studenog ove godine, utvrđeno kako ih sve više koristi svoj utjecaj ne bi li pokrenuli svoje brendove ili druge poslovne pothvate.

Blogeri i influenceri i dalje su većinom žene, iako je postotak muškaraca u odnosu na prošlu godinu narastao za čak 10 %. Značajan rast bilježi i udio blogera i influencera mlađih od 25 godina, što znači da u industriju ulazi sve veći broj mladih snaga. Slično kao i u drugim apektima poslovanja, i ovdje je prisutan trend centralizacije - čak 67,4 % blogera i influencera dolazi iz Središnje Hrvatske. Iako sve više surađuju s brendovima (čak 84 % ispitanika), većina blogera i kreatora sadržaja obuhvaćenih istraživanjem komercijalnim suradnjama bavi se honorarno, odnosno samo 5,8 % njih živi isključivo od svoje prisutnosti na društvenim mrežama. Više od polovice ispitanika (55,8 %) ima stalne poslove, a 51,2 % svoj online kanal smatra poslom i hobijem istovremeno. Ipak, o društvenim mrežama sve više razmišljaju kao o poslu kojim će se baviti u budućnosti - njih gotovo 80 % planira pokrenuti vlastiti biznis koji bi na neki način imao veze s njihovim online kanalom. Od tih 80 %, čak 69 % razmišlja o pokretanju novih usluga, dok ih 25,4 % razmišlja o vlastitoj liniji proizvoda.

Iako se videosadržaj ove godine ponovno nametnuo kao top-trend među ispitanicima, zanimljivo je primijetiti da većina hrvatskih blogera i influencera (60,5 %) još uvijek ne objavljuje videosadržaj na svojim kanalima. Od društvenih mreža, najpopularniji je Instagram, na kojem se nalaze svi ispitanici (100 %), a ove godine prvi put se u istraživanju pojavio i TikTok, na kojem je trenutno prisutno 12,8 % ispitanika.

Od najistaknutijih kategorija o kojima blogeri pišu, ove godine na prvo su se mjesto probila putovanja, kojima se bavi 45,3 % ispitanika, kategorija gastro porasla je za čak 17 %, a prvi put značajnu zastupljenost kod ispitanika ostvarila je i kategorija fitness.