Šveđani su poznati po svojoj domišljatosti prilikom dizajna cjenovno pristupačnog namještaja. No, sad je jedna druga švedska tvrtka, inspirirana takvim načinom razmišljanja, odlučila otići korak dalje i napraviti - sklopivi automobil.
Tvrtka Luvly predstavila je koncept svog automobila, Luvly O, koji se kupcima može poslati - u kutiji. Iako ovaj mikroautomobil, u koji stanu dvije osobe i može postići brzinu od maksimalno 90 kilometara na sat, zaista dolazi u kutijama (sličnima onim iz IKEA-e), to ne znači da ćete ga sami sastavljati kod kuće.
Ukupne težine od samo 450 kilograma, dosega 100 kilometara i pogona koji pokreću dvije 16 kilograma teške baterije koje je moguće zamijeniti, Luvly O zamišljen je kao mali automobil namijenjen svakodnevnom putovanju u urbanim područjima. No, iako vam ga tvrtka koja ga je osmislila može poslati na kućnu adresu u kutijama s uputama za sastavljanje, poželite li ga zaista i provozati na cesti, situacija se malo komplicira.
Naime, kako bi zaista bili sigurni za vožnju i spremni proći sve tehničke i sigurnosne preglede, Luvly O moraju se sastaviti u ovlaštenoj tvornici automobila prije isporuke kupcu.
Šef Luvlyja, Hakan Lutz, ističe kako mikroautomobili na cestama nisu nikakva novost. Ono što je ljude uvijek najviše zabrinjavalo je njihova sigurnost.
Kako bi riješili taj problem i svoj mikroautomobil učinili što je moguće sigurnijim, Lutz i njegova ekipa inspiraciju su potražili među bolidima Formule 1. Tako je Luvly O dobio okvir koji se sastoji od aluminija obloženog laganom plastičnom pjenom. Takva sendvič struktura, objašnjava Lutz, trebala bi omogućiti apsorbiranje udarca i zaštitu vozača.
No, funkcionira li ta ideja u stvarnosti, zapravo - ne znaju. Naime, iako provođenje testova nije obavezno za ovakve male automobile, pa ih Luvly nije ni prošao, Lutz ističe da su cijelu stvar testirali pomoću - računalnih simulacija.
Nije jeftino koristiti računala, ali je mnogo jeftinije od uništavanja pravih automobila, ističe Lutz.
Upravo je niska cijena ono što u Luvlyju žele ponuditi svojim kupcima. Njihov automobil, koji je još u fazi testiranja, trebao bi se na tržištu naći sljedeće godine po cijeni od oko 10 tisuća eura.
No, Lutz je otkrio, kako im krajnji cilj nije postati veliki proizvođač automobila, već drugima ponuditi njihov sistem.
Izvor: CNN