Northvolt bi u tvornicu mogao uložiti tri do pet milijardi eura i dobiti još oko pola milijarde eura njemačkih subvencija, prema dva upućena izvora.
Glasnogovornici Northvolta i njemačke vlade rekli su da točni iznosi ulaganja i financiranja nisu finalizirani i da ih mora odobriti Europska komisija.
Budu li odobrene, subvencije za Northvoltovu tvornicu bit će prvi poticaj njemačke vlade u sklopu Privremenog kriznog i tranzicijskog okvira EU-a, koji bi trebao poduprijeti zelene industrijske projekte i Europi omogućiti natjecanje s američkim zelenim subvencijama.
Komisija je jasno utrla put stvaranju uvjeta za važna industrijska ulaganja u Europi, rekao je njemački ministar gospodarstva Robert Habeck.
Tvornica bi trebala početi s radom 2026. i povećati kapacitet do 60 gigavat sati, dovoljno za opskrbu oko milijun električnih vozila godišnje. To znači da će njezin kapacitet biti veći od svih planiranih Volkswagenovih tvornica u Njemačkoj i Španjolskoj.
Zaostajat će ipak za planiranim kapacitetom tvornice kineskog CATL-a u Mađarskoj, koji bi trebao iznositi 100 gigavat sati.
Northvoltovo ulaganje otvorit će 3.000 radnih mjesta u Heideu i još tisuće njih u obližnoj industriji i uslužnom sektoru.
Švedski je proizvođač baterija u društvu s Volkswagenom član male skupine europskih tvrtki koje utiru put domaćoj industriji baterija. Veliki dio planiranih kapaciteta u Europi bit će u vlasništvu azijskih tvrtki.
Tajvanski proizvođač baterija ProLogium objavio je u petak da je za lokaciju prve tvornice u inozemstvu izabrao Francusku.
Švedska kompanija potpisala je s njemačkom saveznom zemljom Schleswig-Holstein memorandum o razumijevanju o gradnji tvornice u ožujku lani, ali je naknadno istaknula da bi joj prioritet moglo ipak biti širenje u SAD-u, zbog većih subvencija i nižih troškova energije.
Mogli bismo paralelno graditi i tvornicu na drugoj lokaciji, izjavio je u petak glasnogovornik, dodavši da odluka o gradnji u Njemačkoj ne isključuje mogućnost gradnje postrojenja u Sjevernoj Americi.