Europska unija mora obavezati Google da u prilagodbi poslovanja novim propisima uvaži i interese avioprijevoznika, hotela i maloprodajnih tvrtki kako bi se spriječilo favoriziranje velikih posrednika, upozorila je skupina udruga.
Novi propisi EU-a mogli bi negativno utjecati na poslovanje sektora putovanja, ugostiteljstva i maloprodaje, upozorile su u ožujku udruge Airlines for Europe, Hotrec, European Hotel Forum, EuroCommerce, Ecommerce Europe i Independent Retail Europe.
EU-ov Zakon o digitalnim tržištima (DMA) regulira poslovanje tehnoloških divova, uključujući Google, kako bi se njihovim korisnicima osigurala mogućnost izbora a kompanijama jamčilo ravnopravno tržišno natjecanje.
Hoteli, avioprijevoznici i maloprodajne tvrtke upozoravaju pak da bi propisi mogli naškoditi njihovim prihodima, prema zajedničkom pismu povjerenici EU za tržišno natjecanje Margrethe Vestager i povjereniku za unutarnje tržište EU-a Thierryju Bretonu od 22. svibnja.
Naše kompanije ozbiljno strahuju da bi rješenja i zahtjevi o provedbi DMA koji su trenutno na stolu samo produbili diskriminaciju, napisali su.
Početna opažanja signaliziraju da bi se prihodi kompanija od izravne prodaje mogli ozbiljno smanjiti pod utjecajem izmjena budući da bi se moćnim internetskim posrednicima osigurao povlašteni tretman i time ojačala njihova pozicija, objasnile su udruge.
Komisija trenutno provjerava moguće Googleovo kršenje europskih propisa.
U ožujku Google je objavio da promjene u rezultatima pretraživanja donose veći promet velikim posrednicima, nauštrb hotela, avioprijevoznika i restoranima. Kompanija zasada nije komentirala primjedbe skupine udruga.
Brine nas što je istraga o mogućem nepoštivanju propisa EU-a ograničena na ravnopravan i nediskriminatoran odnos prema tvrtkama i što ne uzima u obzir europske tvrtke koje na Googleu nude i svoje usluge, objasnile su udruge.