Odjeća, izrađena da bi bila uočljiva u prometu, i reflektirajuće trake mogu učiniti pješake i bicikliste nevidljivima za modernu automobilsku tehnologiju, sugerira nova studija.
Sustavi automatskog kočenja u nuždi (AEB), koji su ugrađeni u sve nove automobile, automatski aktiviraju kočnice ako se otkrije mogućnost sudara, a vozač ne reagira dovoljno brzo.
Studija američkog instituta za sigurnost prometa IIHS pokazala je da bi sustavi mogli imati "slijepu točku" za reflektirajuće oznake.
Istraživači su proveli pokuse koji su uključivali lutku za testiranje sudara i tri automobila koji su se kretali brzinom od 40 km/h: Hondu CR-V, Mazdu CX-5 i Subaru Forester.
U testovima su Honda i Mazda udarile u lutku kada je nosila reflektirajuće trake. Honda nije uspjela usporiti ni kada je lutka bila u jakni visoke vidljivosti.
Subaru je usporio u svim testovima osim kada je lutka nosila reflektirajuće trake pri vrlo slabom svjetlu.
Predsjednik IIHS-a David Harkey rekao je: Ovi rezultati sugeriraju da neki proizvođači automobila moraju prilagoditi svoje sustave automatskog kočenja u nuždi za pješake.
Neodrživo je da odjeća koju pješaci, biciklisti i radnici na cestama nose da bi bili sigurni može otežati njihovo prepoznavanje za tehnologiju za izbjegavanje sudara, istaknuo je.
To je zabrinjavajuća slijepa točka, dodao je.
Autor studije David Kidd rekao je: Pomicanje reflektirajućih traka na zglobovima te nogavicama i rukavima jakni omogućuje vozačima da brzo prepoznaju takav obrazac kretanja kao osobe. Nažalost, 'kretanje' reflektirajućih traka nije imalo isti učinak za AEB sustave za pješake koje smo testirali i vjerojatno je zbunilo njihove senzore.
Mazda je u izjavi rekla: Sigurnost na cestama za sve, uključujući one u i oko naših vozila, glavni je prioritet za Mazdu. Naši inženjeri kontinuirano rade na poboljšanju Mazdinih sustava za izbjegavanje sudara i već koriste te najnovije rezultate IIHS-a kako bi nam dodatno pomogli u ovom radu, s posebnim osvrtom na scenarije pješaka noću.
Honda i Subaru nisu odgovorile na upit.