Tesla bolja od kineske konkurencije u automatiziranoj vožnji na autocesti

Musk može biti zadovoljan testiranjima sustava pomoći u vožnji druge razine koja su provedena u Kini.

Hina | 26.07.2025. / 08:09 komentari
Tesla, ilustracija (Foto: Getty Images)

Tesla je nadmašila BYD, Xiaomi i Huawei u testiranju tehnologija automatizirane vožnje na kineskim autocestama, prema rezultatima koje je na TikToku objavila ByteDanceova stranica za automobile Dcar.

tri vijesti o kojima se priča Kiša, ilustracija Upozorenje iz DHMZ-a Dijelove Hrvatske u subotu će zahvatiti termobarička dolina: Evo o čemu se radi Noćno nebo, ilustracija Više prijava "Žena mi se uplašila": Što se to sinoć pojavilo na nebu iznad Bjelovara? Gledanje pornografije Što može poći po zlu? Radikalan zakon stupio na snagu: Ako želite gledati pornografiju, snimite selfie ili pokažite osobne dokumente

Državna televizija CCTV i Dcar zajednički su testirali sustave pomoći u vožnji 2. razine (ADAS) na više od 20 marki električnih vozila i ocijenili njihove performanse u nizu scenarija s većim rizikom od nesreća na autocestama i u gradskom prometu.

Teslini Model 3 i Model X prošli su pet od šest testova na autocesti, a BYD-ovi Denza Z9GT i HIMA Aito M9 tri.

Xiaomijev SU7 prošao je jedan.

Videozapisi s testiranja koje je objavio Dcar postali su viralni na kineskim društvenim mrežama.

HIMA, automobilski savez pod vodstvom Huaweija, rekao je da ne želi komentirati "takozvani test". BYD i Xiaomi nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da ga komentiraju.

Kinezi će učiti od Tesle

Kineski brendovi moraju sami sebi priznati da je Tesla u prednosti u automatiziranoj vožnji, rekao je na autoforumu u Šangaju zamjenik glavnog inženjera Kineske udruge proizvođača automobila Wang Yao.

Tesla je do sada predvodila trendove u industriji, a učit ćemo od njih i u budućnosti, istaknuo je pak izvršni direktor Xiaomija Lei Jun u osvrtu na informaciju da se Teslin Model Y sam dovezao kupcu iz tvornice u Austinu, udaljenom otprilike 30 minuta vožnje.

Tesla je postigla najbolje rezultate u Kini unatoč tome što zakoni zabranjuju uključivanje kineskih podataka u njezine algoritme, napisao je pak na platformi X u petak Elon Musk.

Američka je kompanija po njegovim riječima u škripcu. Washington ne dopušta da se Teslin softver za umjetnu inteligenciju obučava u Kini, a kineski regulatori još nisu dozvolili prijenos podataka spremljenih u Šangaju u SAD za podešavanje algoritama.

Kineska javnost sve je sumnjičavija prema sustavu pomoći u vožnji nakon nesreće Xiaomija SU7 na autocesti u kojoj je poginulo troje ljudi.

Državni mediji pripisuju neprimjerenu upotrebu tehnologije obmanjujućim promotivnim kampanjama, a vlasti su u međuvremenu zabranile autokompanijama da u oglasima za koriste pojmove poput "pametne" i "autonomne" vožnje.

Ministarstvo za javnu sigurnost objavilo je ovaj tjedan da će precizno odrediti pravnu odgovornost za upotrebu tehnologije koja još nije dosegnula razinu istinski "autonomne" vožnje. Vozači se izlažu sigurnosnim i pravnim rizicima ako im pozornost prije sudara odluta, uz uključeni sustav potpore pri vožnji, upozorilo je ministarstvo.

Komentirajte clanke na portalima Nove TV i osvojite vrijedne nagrade

Vezane vijesti