Tesla je objavila svoje izvješće o zaradi za četvrto tromjesečje u 2022. godini, a prema tom izvjeešću Tesla tvrdi da su zaradili 3,7 milijardi dolara neto dobiti na 24,3 milijarde dolara prihoda. Riječ je o povećanju od 59 posto u odnosu na 2021. godinu, u usporedbi s 2,8 milijardi dolara prihoda u četvrtom tromjesečju te godine.
Tesla je time i reću godinu zaredom završila u plusu, sa 14,1 milijardu dolara neto dobiti za 2022. godini, u usporedbi s 5,5 milijardi dolara dobiti u 2021. godini i samo 721 milijun dolara u 2020. godini. Kad je riječ o prihodima, onda ta brojka iznosi 81,5 milijardi dolara prihoda ukupno za navedene tri godine.
Izvješće iz Tesle stiglo je usred slabe potražnje, strmih rezova cijena i stalne drame oko Twittera, otkako je Elon Musk postao šefom te društvene mreže. Osim toga, Tesla se u posljednjem kvartalu borila i sa starenjem linija vozila te povećanom konkurencijom drugih proizvođača električnih vozila.
Tesla je u zadnjem kvartalu 2022. godine isporučila 405.278 vozila kupcima, a na godišnjoj razini isporučili su 1,3 milijuna vozila, te je tako neznatno premašen i cilj rasta od 50 posto u odnosu na 2021. godinu.
2023. će biti teža za Teslu
Uoči objave izvješća o zaradi u zadnjem kvartalu 2022. godine, analitičari su hvalili to ažuriranje kao jedno od najvažnijih dosad za Muska i njegovu tvrtku.
Nakon što je u proteklih nekoliko godina doživio neviđeni hiperrast na tržištu električnih vozila, koje je u biti stvorio Musk, Tesla se sad suočava s mračnijim izgledima u 2023. godini, s oštrom konkurencijom koja dolazi iz svih smjerova. Dodatak toj pozadini je Musk koji je u biti od superheroja s crvenom plaštom postao negativac u očima mnogih ulagača nakon što je tekući fijasko na Twitteru bacio tamnu sjenu na Tesline dionice, rekao je Wedbushov analitičar Dan Ives prije objave Teslina izvješća.
Muskova kupnja Twittera dovela je do naknadnog oštrog pada Teslinih dionica, koje su pale za čak 65 posto tijekom prošle godine. Musk je zbog toga postao i prva osoba u povijesti koja je izgubila 200 milijardi dolara osobnog bogatstva, prema Bloombergu. Pogled na Muska kao "zaspanog za volanom" i ometenog njegovim novim vlasništvom nad Twitterom također je naštetio imidžu Teslina brenda među potrošačima, koji su odjednom na izbor dobili novu generaciju električnih vozila koja ne dolaze iz Tesle.
Tesla = Musk = Tesla
Kao globalni lider u prodaji električnih vozila, Tesla se dugo smatra predvodnikom elektrifikacije automobilske industrije. Analitičari vjeruju da su nedavna smanjenja cijena tvrtke samo najnoviji znak da tržište električnih vozila možda ulazi u fazu "potresa" u kojoj sada postoji mnogo električnih vozila na tržištu, kraće vrijeme čekanja i pada cijena. Tesla je srezao svoje cijene, prvo u Kini, a potom iu SAD-u, što stručnjaci kažu kao pokušaj smanjenja potražnje prije kraja godine.
Ali ako Musk ostane izvršni direktor Twittera, nije jasno da bilo kakvo smanjenje cijena može pomoći u popravljanju Teslinog imidža. Tesla je Musk, a Musk je Tesla, smatra Ives.
Teesla ove godine želi proširiti proizvodnju "u što kraćem roku" za 50 posto, navodi se u poslovnom izvješću, koje je time potvrdilo dosadašnje planove te tvrtke.
Izvor: The Verge