This is Croatia: Mlade poduzetnice u poslu bez ijedne političke veze

Rakija u sedam ujutro, golf na Principovcu, vožnja Dunavom, slikanje s precima, priprema soparnika - zvuči kao posao iz snova! Dvije hrabre magistre novinarstva napustile su siguran posao u struci i krenule u vlastiti poduzetnički pothvat, i to bez ijedne političke veze, a mi smo odlučili saznati kako im je to uspjelo.

Monika Nožić Monika Nožinić | 12.04.2017. / 09:09

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

This is Croatia naziv je novog turističkog portala namijenjenog prvenstveno stranim turistima koji planiraju odmor u Hrvatskoj, ali i svima onima koji je žele istražiti kroz pregledavanje video sadržaja. Posjetitelji mogu u samo nekoliko klikova prošetati cijelom Hrvatsku i kreirati putovanje po svojoj mjeri.

Projekt This is Croatia je djelo dvije mlade poduzetnice i magistre novinarstva, Matee Miljan i Josipe Kruljac, koje su napustile siguran posao u struci i krenule u vlastiti poduzetnički pothvat.  Jednog su dana sjele u automobil, uzele opremu i na vlastiti račun obišle Hrvatsku. Video sadržaj na portalu njihova je originalna priča, a sve s ciljem kako bi turistima što više približile Hrvatsku i pokazale da svaki kutak nje živi punim plućima.

Koristeći interaktivnu kartu i pregledavajući video sadržaj, u samo pet koraka, korisnici mogu istražiti Hrvatsku ovisno o vlastitim interesima (gradovi, must see lokacije, gastronomija, aktivni turizam, priroda, smještaj, restorani) i željene lokacije dodavati u planer putovanja. Za osnovno pretraživanje potrebno je manje vremena, nego za ispijanje jedne kave. Rakija u sedam ujutro, golf na Principovcu, vožnja Dunavom, slikanje s precima, priprema soparnika samo je mali dio onoga što možete vidjeti na portalu www.thisiscroatia.hr.

Na ideju za projekt došle su, kažu, radeći na lokalnoj televiziji, gdje su zavoljele video kao formu izražavanja, ali im je nedostajao doseg koji pruža internet pa su tako odlučile biti hrabre, napustiti siguran posao i krenuti u poduzetničke vode. "U samom početku znale smo da želimo proizvoditi video materijal i isti plasirati putem portala, a ubrzo se turizam nametnuo kao okosnica projekta."

Povezivanje vlasnika turističkih ponuda i turista glavni je cilj njihovog projekta, s naglaskom na prezentaciju ponude kroz video sadržaj. "Ne želimo da ljudi troše puno vremena švrljajući internetom u potrazi za video materijalom, već želimo da na jednom mjestu imaju uvid u svu turističku ponudu Hrvatske kroz oko kamere i da na istoj stranici mogu zabilježiti svoje želje i uputiti ih jednim klikom turističkoj agenciji koja će za njih željeno putovanje i isplanirati."

Josipa i Matea odlučile su stvari uzeti u svoje ruke te, kažu, ostvarivati svoje vlastite, a ne tuđe snove. "Svima su poznate situacije kada želimo nešto promijeniti u životu. Dio njih promijeni frizuru, a mi smo odlučile promijeniti poslodavca."

Želja za novim izazovima jedan je od razloga zašto su odlučile ostvarivati vlastite snove, ali i želja da same upravljaju svojim vremenom te da si stvore budućnost kojom će biti zadovoljne financijski i ispunjene poslovno. "Da budemo iskrene, puno je lakše ostvarivati tuđe nego vlastite snove, ako ništa drugo jeftinije, no to je ono što nas nije zadovoljilo duže od četiri godine. Sada nam nije problem raditi nedjeljom, praznikom ili dugo u noć i često besplatno."

Kažu da su do sada o poslu naučile jako puno, a posebno da u Hrvatskoj nije lako biti poduzetnik bez političke veze. "Naučile smo da ako nemate nekoga da vas pogura, trajat će puno duže i biti puno teže. Naučile smo da birokraciju u Hrvatskoj ne možete ubrzati, već se samo naoružati strpljenjem. Naučile smo da je žena ženi vuk. Naučile smo da najmanju potporu dobijete tamo odakle dolazite. Naučile smo da nije lako zaraditi plaću. Naravno i dalje svakodnevno učimo kako biti poduzetnik, kako se izboriti za sebe i kako uvjeriti nekoga da smo, iako mlade i žene, itekako sposobne. Također, naučile smo i da nakon svakog kišnog oblaka dolazi sunce i da nikada ne treba odustajati od svojih snova."

Svi znamo koliko su financije bitne za bilo kakav oblik poslovanja i koliko je u današnje vrijeme teško opstati na tržištu, no naše mlade poduzetnice vrlo su optimistične, sposobne i nadaju se boljoj financijskoj budućnosti. "Izrada promotivnih turističkih video spotova ono je što nas je do sada držalo malo iznad vode ali sav zarađen novac ulagale natrag u projekt. Sada se nadamo većem interesu i povjerenju za izradu video spotova ali i financiranju od naplate pozicije na portalu. Volimo mi ovaj posao, a voljet ćemo ga još više kad ćemo od njega moći i živjeti."

Za svoje buduće planove kažu: "Planova imamo puno, no iskustvo je pokazalo da moramo biti strpljive i ići korak po korak. Kroz godinu dana imamo u planu nadogradnju portala, odnosno proširenje njegovih mogućnosti. Ne bismo previše otkrivale, no sve radimo kako bismo bile u korak s novim medijima i platformama koje publika voli i koristi."

Korisnicima na stranici nude pregledavanje Hrvatske kroz kategorije must see, nature, adventure, food&drink, pregledavanje gradova, a u sklopu njih pretraživanje ugostiteljskih i smještajnih kapaciteta. "Pripremile smo i ponuđene rute u video formatu. Nakon što korisnici pregledaju sve što ih zanima, isto mogu dodati u planer putovanja i poslati upit, nakon čega se javlja turistička agencija."

Cilj im je imati što više video materijala i postati najjača video platforma koja promovira turizam Hrvatske. "Funkcije portala mijenjaju se od samih začetaka i već sada imamo nove planove koje ćemo izrealizirati kroz nadogradnju u narednih godinu dana“, kažu Matea i Josipa.

Portal je vrlo pregledan, videozapisi su pravi mamac za još neotkrivena mjesta, a na stranici uskoro možemo očekivati i blog s putovanjima. "Zanimljivi tekstovi s fotografijama već su spremni samo čekamo zadnje dorade. Blog će pratiti naše avanture, a u skorijoj budućnosti moći će se uključiti i korisnici portala. Jedva čekamo čitati i gledati njihova iskustva."

U poslu, baš kao i u životu, događaju se i dobre i loše stvari, usponi i padovi, a evo što je ovom neustrašivom dvojcu bilo najteže i najljepše: "Najteže nam je bilo zaraditi plaće, uvjeriti nekoga tko prvi puta čuje za nas da nas angažira. A najljepše, toga je stvarno puno. Veseli nas svaku kutak Lijepe naše, srdačni ljudi, običaji, fina hrana, neistražena priroda. Svoje putovanje, a samim time i ovaj projekt počele smo obilazeći Slavoniju i nju ćemo uvijek pamtiti pogotovo po ranojutarnjim rakijama."

Također kažu da je bilo situacija kada su preispitivale same sebe, ali nikad nije bilo situacija u kojima su pomislile da će odustati. "Često slušamo uspješne poduzetnike kako nikada na svom putu nisu posumnjali u sebe i svoj projekt. Mi bismo lagale kada bismo rekle isto.“

Za uspjeh kažu da ga za sada mjere jako sitnim koracima. „Konačno puštanje turističkog portala nama osobno veliki je uspjeh jer smo dugo radile na projektu, padale na brojnim preprekama i stalno ustajale, no pravi uspjeh će biti kada portal postane samoodrživ. Znamo da smo na pravom putu jer smo napravile nešto što u Hrvatskoj ne postoji, znamo da smo prepoznale važnost video materijala i pronašle način i mjesto gdje i kako to plasirati."

Na pitanje kako bi njihov startup u idućih 6 godina mogao promijeniti turističku sliku Hrvatske, entuzijastično odgovaraju: "Nadamo se da ćemo uspjeti u svom naumu i postati relevantna platforma za promoviranje Hrvatske kroz video materijal."

Vjeruju da će projektom povezati i najzabačenije dijelove Hrvatske, kao i vlasnike turističkih ponuda te ih potaknuti da ne gledaju jedni na druge kao na konkurente već da zajedničkom snagom ožive Hrvatsku i tako potencijalnim turistima pruže ponude i atrakcije koje neće moći odbiti.

Osim portala This is Croatia, u Hrvatskoj već postoji slična platforma Town Sight koja turiste spaja s lokalnim stanovništvom. Kad je u pitanju konkurencija, mlade poduzetnice smatraju da je zdrava konkurencija uvijek dobrodošla. "Prije svega sve pohvale mladoj poduzetnici koja je bila jednako hrabra i pokrenula jako zanimljiv projekt. Na portal Town Sight ne gledamo kao na konkurenciju, već kao na poticaj i primjer da se može uspjeti. Kao što smo rekle, naš cilj je promovirati Hrvatsku kroz video sadržaj, raditi na povećanju sadržaja i postati najjača platforma s najvećom količinom video materijala – to je ono što nas razlikuje. Ne znamo što budućnost nosi pa možda nas jednom i na poslovnom putu spoji."

Svim mladim ljudima koji u Hrvatskoj žele pokrenuti vlastiti startup poručuju: "Morate probati. Ako ne probate nećete znati. No vodite računa da biti poduzetnik nije jednostavno, a ni jeftino. Dobro razradite poslovni plan i najveći naglasak dajte financijama, koliko god to dosadno zvučalo. Bez njih je teško išta pokrenuti i na kraju opstati. Samo hrabro."

Na njihovom poslovnom i privatnom putu želimo im puno sreće, uspjeha i divnih putovanja, a vama svakako preporučujemo da posjetite portal This is Croatia i upoznate Hrvatsku drugačijim očima. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti