Tijekom Olimpijskih igara iznad Pariza su trebali poletjeti leteći taksiji, no to se nije dogodilo zbog veoma dobrog razloga

Želje su bile jedno, no stvarnost se pokazala drukčijom.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 12.08.2024. / 14:00

VoloCity (Foto: Afp)

Osim brojnih sportaša, velike planove za upravo završenu Olimpijadu imala je i njemačka kompanija Volocopter. Oni već nekoliko godina testiraju svoje leteće taksije u području oko Pariza i namjeravali su tijekom Olimpijskih igara početi s prijevozom putnika kako bi demonstrirali svoju tehnologiju i uslugu. Cijelo to vrijeme lobirali su kako bi dobili sve potrebne dozvole i kako bi im regulatori pokazali palac gore, no na njihovu žalost, Olimpijada je završena, a leteći taksiji s putnicima nisu poletjeli. Razlog zbog kojeg Volocopter nije uspio u svom naumu jest što nisu dobili potreban certifikat za motore za svoje letjelice, pri čemu su u objašnjenju navedeni - sigurnosni razlozi.

Xpengov leteći automobil Xpeng najavio početak svog letećeg automobila za 2026. godinu

Ova je kompanija na nebu iznad Pariza namjeravala demonstrirati svoju letjelicu VoloCity, koja nam pokazuje kako bi mogla izgledati budućnost taksi-prijevoza. VoloCity ima čak 18 električnih motora i može uhvatiti brzinu od čak 110 km/h, no uz prilično malen doseg od 35 km. Za gradske udaljenosti to ipak nije loše, ali jasno je da budućnost nosi modele većeg dosega. Leteći taksiji trebali su letjeti iznad Pariza i sletjeti na plutajući platformu na Sieni, kako bi svima pokazali kako je riječ o pouzdanom zračnom rješenju.

No za takvo dokazivanje na javnoj sceni i demonstraciju tehnologije morat će sačekati još neko vrijeme.

Kako je objasnio izvršni direktor Volocoptera Dirk Hoke, uzrok problema je američki dobavljač koji nije isporučio ono što je obećao. Volocopter bi naknadno trebao dobiti motore koji su im obećani, no svoju šansu demonstracije letjelice na Olimpijadi svakako su propustili. Ipak, nastavit će s testiranjima u predgrađu Pariza tako da, jednom kada budu imali sve dozvole, nadaju se kako će njihov leteći taksi-servis biti dostupan i javnosti. Malo smo razočarani, no u svakom slučaju rekli smo kako neće raditi nikakve kompromise oko sigurnosti, komentirao je zamjenik izvršnog direktora ADP-a tvrtke koja upravlja aerodromima u Francuskoj Edward Arkwright.

Volocopter nije jedina kompanija koja razvija leteće taksije. Na NY Postu spominju kineski Ehang, prvu tvrtku na svijetu koja je dobila certifikat za svoje potpuno autonomne leteće taksije za prijevoz putnika. Planove za leteće taksije ima i Joby Aviation, kompanija koja je potpisala ugovor s Ujedinjenim Arapskim Emiratima, zatim Xpeng, koji trenutačno surađuje s regulatornim tijelima u Kini na dobivanju certifikata za svoju letjelicu, kao i Boeingov Wisk Aero, koji želi uskoro pokrenuti servis za leteće taksije u Los Angelesu.

Zračni taksi Ambiciozni planovi: Prvi let letećeg taksija žele već za dvije godine, a bespilotnu verziju do 2030.

Osim za prijevoz putnika, letjelice se sve više koriste i za dostavu. Poznato je kako velike planove na tom tržištu ima Amazon, no čini se kako je među kompanijama koje su dosad najviše postigle na ovom tržištu Google, čija tvrtka Wing na određenim tržištima već neko vrijeme dostavlja proizvode poput hrane i lijekova zračnim putem.

 Izvor: NY Post

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti