Tinejdžeri su prilično nezainteresirani za tehnologiju budućnosti

Iako tehnološke tvrtke ulažu milijarde u samu tehnologiju, čini se kako će proći još dosta godina dok je korisnici prihvate i počnu masovno koristiti.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 05.04.2023. / 15:39 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Prije otprilike godinu i pol Mark Zuckerberg napravio je veliki zaokret sa svojom kompanijom. Facebook je postao Meta, a fokus je prebačen na metaverzum, odnosno virtualni svijet koji bi u nekoj budućnosti trebao postati važan dio naših života. Umjesto da ljudi komuniciraju i druže se uživo, Zuckerberg vjeruje kako će nam takva skupna druženja zamijeniti virtualna druženja avatara.

tri vijesti o kojima se priča Orka nudi hranu ljudima Nevjerojatno VIDEO Divlje orke snimljene u zapanjujućoj gesti prema ljudima Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Laboratorijski uzorak herpesa, ilustracija Čeka se odluka američkog FDA Virus herpesa mogao bi uskoro biti odobren za liječenje teškog oblika raka

Slika nije dostupna Još jedan palac dolje platformi budućnosti: Disney otpustio cijeli odjel za razvoj metaverzuma

Osvajanje tog tržišta, smatraju u Meti, neće biti sprint, nego maraton te vjeruju kako će se plodovi investicije u metaverse vidjeti tek krajem desetljeća. U tome su čini se u pravu, jer njihov odjel za metaverzum za sada samo bilježi velike gubitke, dok Metin virtualni svijet nije privukao previše korisnika, a i oni čiji se avatari druže u njemu nisu baš oduševljeni.

Da nema nekog interesa za virtualnim svijetom pokazalo je i nedavno istraživanje Piper Sandlera u SAD-u. U istraživanju, koje je provedeno tijekom veljače, sudjelovalo je 5600 tinejdžera, a zanimljivo je kako skoro trećina njih (29 posto) već posjeduje VR uređaj. No od onih koji posjeduju takve naočale, odnosno uređaj za virtualnu stvarnost, samo 4 posto njih ga svakodnevno koristi, odnosno 14 posto njih koriste ga najmanje jednom tjedno.

To su prilično porazne brojke za ovo tržište i najbolje pokazuju kako trenutačno ne postoji neki atraktivan i zabavan sadržaj koji bi ljude privukao da provode više vremena u metaverzumu. Osim ako se ne pojavi takva neka aplikacija koja će privući milijune, ne treba očekivati neku navalu na postojeće uređaje te samo 7 posto ispitanih kaže kako su zainteresirani za kupovinu uređaja za virtualnu stvarnost.

Iz Piper Sandlera kažu kako podaci o slaboj korištenosti uređaja pokazuju kako je VR tržište još u svojim ranim danima, a ti se uređaji ne mogu niti usporediti po svojoj važnosti s pametnim telefonima koje mladi ne ispuštaju iz ruku.

Slika nije dostupna Veliki Zuckerbergovi planovi za virtualnu stvarnost: Za 4 godine očekuje svoj “iPhone trenutak” koji će promijeniti cijelo tržište

Iako na ovo tržište uskoro ulazi i Apple, teško je očekivati da će se situacija promijeniti jer bi cijena njihova prvog AR/VR uređaja trebala iznositi oko 3 tisuće dolara tako da potražnja za njim sigurno neće biti velika.

Izvor: CNBC
 

Vezane vijesti