Tko su "casual gameri" i kako zadobiti njihovu pozornost?

Broj "casual gamera" iz godine u godinu raste. No, tko su ti ljudi koji tek povremeno i kratko igraju videoigre?

Martina Čizmić | 15.09.2023. / 12:23

Gaming, ilustracija (Foto: Getty Images)

Od njihova nastanka pa sve do danas, videoigre su se etablirale kao glavni medij za bijeg od stvarnosti. Ljudi hrle k njima kako bi skrenuli misli sa stresa i stvarnosti svakodnevnog života, a taj virtualni svijet zabave trenutačno broji 3,09 milijardi igrača diljem svijeta i predviđa se da će taj broj do 2024. porasti na 3,32 milijarde. Novi naslovi igara neprestano izlaze, tražeći svoju publiku i načine kako ih okupirati.

No, kako se tu uklapaju casual gameri, igrači koji tek povremeno igraju videoigre i to prvenstveno zbog zabave, a ne kompetitivnosti? To su u pravilu osobe koje vole provesti nekoliko trenutaka u danu igrajući mobilne ili zabavne računalne igre, a ne velike AAA naslove.

Diktiraju li oni trendove u industriji igara te kako potaknuti i zadržati njihovu pozornost objašnjava Stefan Rajić, Spotify and Digital Turbine Regional Lead iz Httpool by Aleph. 

Prema vašim riječima, što zapravo znači biti casual gamer? Možete li opisati tipičnog casual gamera?

Pojam casual gamer, doslovnog prijevoda ležerni igrač, odnosi se na pojedince koji igraju videoigre na opušten i ležeran način, bez ulaganja značajnog vremena ili truda u igranje. Casual gameri igraju igre samo iz zabave, i to vrlo kratko, često tijekom svog slobodnog vremena i ne smatraju igranje svojim primarnim hobijem ili stilom života. Tipičan casual gamer je netko tko uživa u igrama koje je lako shvatiti, koje zahtijevaju minimalno ulaganje vremena i nude jednostavno i ugodno iskustvo igranja. O igrama razmišljaju samo kao o sporednoj stvari koja ih spašava od dosade ili stresa. Primjerice, kada žele skrenuti misli od učenja za ispit ili skratiti vrijeme čekanja kod doktora. Neki se ljudi žele jednostavno malo opustiti kako bi si olakšali um od prenatrpanosti informacijama.

Stefan Rajić (Foto: Httpool)

Koji su ključni čimbenici po kojima igrače klasificiramo kao casual gamere i po čemu se razlikuju od, na primjer, okorjelih igrača? Zašto se onda jednostavno ne zovu samo gameri?

Ključni čimbenici koji klasificiraju gamere kao casual gamere uključuju njihov stil igre, vremensku obvezu i preferencije igranja. Za razliku od okorjelih igrača koji su jako predani, ulažu puno vremena i truda i često se ističu u složenim i natjecateljskim igrama, casual gameri prednost daju zabavi i praktičnosti. Oni igraju igre na svojim mobilnim uređajima ili društvenim platformama, a vrijeme njihovog igranja obično je kraće u usporedbi s vremenom koje u igranje ulažu okorjeli igrači. Dok su i casual i okorjeli gameri podskupovi veće zajednice gamera, casual gameri razlikuju se po svom pristupu i razini predanosti igranju.

Koja je razina pozornosti casual gamera? Koja je uloga Digital Turbinea u povećanju pozornosti?

Razina pozornosti casual gamera općenito je ograničena zbog njihovog kratkog vremena igranja i niskog natjecateljskog interesa, zbog čega se oglašivačima može činiti da to nije njihova ciljana publika. Iako, pomoću jedinstvenog alata kao što je Digital Turbine, pozornost casual gamera moguće je povećati - isporukom ciljanih i zanimljivih reklama za mobilne igre izravno na njihove uređaje. Tu u pomoć uskače Httpool by Aleph, koji svojim stručnim znanjem i iskustvom u digitalnoj sferi, pomaže svojim klijentima iskoristiti najbolje mogućnosti koje Digital Turbine nudi. Strateškim savjetovanjem oko načina oglašavanja, prave kreative i formata oglasa, koje Httpool by Aleph uvijek stavlja na raspolaganje svim tvrtkama i brendovima, omogućuje se dolazak do ciljane publike, ujedno ih potičući da istražuju nove proizvode, brendove i usluge. Niz tako uspješno odrađenih kampanja, upravo na Digital Turbine platformi, ustvrdio je i povećanje pamtljivosti oglasa proizvoda i namjere kupnje.

Prema vašem iskustvu, što je ono što najviše angažira casual gamere?

Kako biste privukli pozornost casual gamera, bitno je usredotočiti se na jednostavnost, pristupačnost i uvjerljive vizualne prikaze. Igre koje se mogu lako pokrenuti i dovršiti unutar kraćih sesija igranja privlačnije su ovoj publici. Privlačni formati oglasa, poput interaktivnih oglasa koji se mogu igrati ili vizualno zadivljujućih najava, pokazali su se učinkovitima u izazivanju interesa casual gamera. S uslugama koje Digital Turbine nudi, mobitel postaje više od kanala, to je priča o uspjehu izgrađena na slici, zvuku i pokretu. Bilo da trebate privući publiku na sljedeći filmski hit, potaknuti ih da pogledaju najnoviju sezonu hit TV serije ili čak promovirati koncert, nagrađivani Creative Lab Digital Turbinea može stvoriti sve što zamislite ili optimizirati postojeće kreativne sadržaje kako bi iskoristio svu moć koju pružaju slika, zvuk i pokreti na mobilnim uređajima.

Postoje li načini da ih potaknemo na češću igru?

Poticanje casual gamera da češće igraju može se postići nuđenjem nagrada, vremenski ograničenih događaja i društvenih značajki koje im omogućuju povezivanje i natjecanje s prijateljima. Pružanje redovitih ažuriranja s novim sadržajem i značajkama također ih može držati uključenima kako bi se vratili po još sadržaja.

Postoji li razlika u pristupu kod kreiranja igara za casual gamere?

Da, postoji značajna razlika u pristupu pri izradi igara za casual gamere u usporedbi s okorjelim gamerima. Casual, odnosno ležerne igre trebale bi imati jednostavne i intuitivne kontrole i kratke sesije igranja. Trebale bi biti dizajnirane da pruže trenutnu zabavu i užitak bez potrebe za većim angažmanom. Osim toga, ležerne igre često uključuju društvene elemente, omogućujući gamerima da komuniciraju s prijateljima i dijele svoja iskustva igranja.

Digital Turbine (Foto: Httpool)

Jesu li casual gameri promijenili industriju igara, ako se zna iz nekih istraživanja da je njihov udio među igračima oko 60 posto?

Casual gameri imaju značajan utjecaj na industriju igara. Njihov veliki broj i dostupnost pridonijeli su rastu mobilnog igranja i širenju tržišta igara u cjelini. Njihova sklonost brzim igrama koje se lako igraju potaknula je programere i izdavače na stvaranje širokog spektra ležernih naslova, što je rezultiralo raznolikijim ekosustavom igara, a time i privlačenjem novih igrača.

Koja je veličina tržišta ležernih igara? Postoje li izazovi s kojima se suočava i kako će se razvijati u budućnosti s obzirom na Web 3 promjene?

Veličina tržišta ležernih igara je značajna i nastavlja rasti. S porastom mobilnih igara, društvenih platformi i portala za ležerne igre, publika za ležerne igre eksponencijalno se proširila. Izazovi na ovom tržištu uključuju intenzivnu konkurenciju, osiguravanje zadržavanja korisnika i isporuku zanimljivog sadržaja koji će zadržati interes gamera. Što se tiče Web 3 promjena, budućnost tržišta ležernih igara mogla bi vidjeti inovativnija iskustva igranja, poboljšane društvene interakcije i prilike za gamere da posjeduju sredstva unutar igre i sudjeluju u modelima „igraj i zaradi“. Međutim, određeni razvoj događaja uvelike će ovisiti o tome kako će se industrija tehnologije i igara razvijati u nadolazećim godinama.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti