Top Gear u Svetoj Nedelji: Rimac je samo htio napraviti cool automobil, a ostalo je povijest!

Novinari Top Geara posjetili su Svetu Nedelju i razgovarali s Matom Rimcem o njegovim počecima i kompaniji, kao i o budućnosti na tržištu električnih vozila.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 28.05.2019. / 14:20

C_Two (Foto: Rimac Automobili)

Kada je prije nekoliko godina objavljena epizoda The Grand Toura u kojoj je Rimčev Concept_One pomeo konkurenciju, Jeremy Clarkson i Richard Hammond ostali su oduševljeni, iznenađeni, ali i blago šokirani onime što su vidjeli i doživjeli.

Predstavljanje modela Concept_Two još je snažnije odjeknulo automobilističkom industrijom koja se nalazi u tranziciji prema električnim vozilima. Rimac je postao prepoznatljivo ime cijele industrije, a tehnologija koja se razvija u Svetoj Nedelji danas se nalazi u automobilima nekih od najvećih i najpoznatijih autobrendova.

Radno vrijeme od 5 do 23

Što se sve događa u tvornici i uredima Rimac Automobila, pokušala je saznati ekipa popularnog Top Geara, koja je posjetila Svetu Nedelju, obišla Rimčevu tvornicu i intervjuirala šefa kompanije. Poznati novinar koji godinama prati ovu industriju Jason Barlow ostao je impresioniran onime što je vidio te mu je sada jasno zašto kompanija želi što prije izgraditi novi kampus koji će, među inim, uključivati i vrtić i muzej. U razgovoru s Rimcem prisjetili su se njegovih početaka i zelenog BMW-a s električnim motorom s kojim se njegov san polako, iz godine u godinu, počeo pretvarati u javu i stvarnost. Da bi se to postiglo, potrebno je mnogo rada, muke i odricanja te je priznao da dnevno radi od 5 ujutro do 11 navečer, no ni to nije dovoljno da bi ostvario sve što poželi te uspije ostvariti samo oko 20 posto planiranog.

Mate Rimac i Euisun Chung Dobar posao u Svetoj Nedelji: Hyundai i Kia ulažu 600 milijuna kuna u Rimac Automobile

Ideja, dakle, ne manjka, no za uspjeh je bitan fokus i posvećenost važnim stvarima, što je usporedio sa situacijom u tehnološkoj industriji i Appleom, koji ne razvija gomilu proizvoda, već je fokusiran na njih pet, no to je pet fantastičnih proizvoda. U tom smislu, više žele biti poput Applea, a ne Sonyja i Panasonica, no Mate uvijek želi raditi sve jer vjeruje da se uvijek može napraviti bolje nego što postoji – "često odlučimo ne raditi nešto i na kraju to ipak napravimo", komentirao je za Top Gear.

C_Two (Foto: Rimac Automobili)

Novinari Top Geara Matu su predstavili kao vizionara koji želi sve napraviti boljim, čovjeka koji je dva koraka ispred konkurencije i koji nije motiviran novcem, iako je danas većinski dioničar kompanije čija je tržišna vrijednost, prema procjenama, oko 500 milijuna dolara.

Automobil je najbolji marketinški alat

Rimca je motivirala ljubav prema automobilima i želja da napravi cool automobil. Prijašnje modele električnih vozila, smatra Mate, dizajnirali su ljudi koji nisu voljeli automobile. To su bila dosadna vozila, a Rimac ih je želio poboljšati i napraviti uzbudljivim te mu nije bilo jasno kako tada nitko nije vidio potencijal u e-automobilima kakav je on vidio. Ostao je, naravno, povijest, a da je u svom naumu uspio, svjedoči i C_Two, električna zvijer "Made in Croatia" koja pažnju plijeni fantastičnim dizajnom i nevjerojatnim karakteristikama.

Mate Rimac (Foto: ZIMO) Porsche će surađivati s Rimcem na novoj jurilici? Mate je ambiciozan stručnjak i savršen partner!

Još je jednom objasnio i zašto rade takve skupe automobile koji su samo za odabrane, umjesto da se orijentiraju samo na razvoj, proizvodnju i prodaju dijelova za električna vozila i baterije. Danas njihovu tvornicu i urede posjećuju šefovi najvećih automobilskih kompanija koji nikada ne bi čuli za Rimac Automobile da je kompanija proizvodila samo dijelove i baterije. Hiperautomobili su njihov izlog prema svijetu zahvaljujući kojem su svjetla automobilske pozornice na sajmu u Ženevi dijelili s kompanijama poput Audija, Lamborghinija i Porschea.

"Automobil je najbolji marketinški alat", objasnio je Mate i dodao kako je to logičan razlog, a onaj manje racionalan razlog jest da je on htio napraviti takav automobil, uz napomenu da i to dalje "mora biti biznis, mora zarađivati novac".

Govoreći o budućnosti automobilskog tržišta, Mate je rekao da se svijet mijenja jako brzo te da će neki tradicionalni proizvođači automobili uspjeti u tranziciji iz kompanija koje samo proizvode vozila u kompanije koje će svoja vozila nuditi kao servis. Rekao je kako je u Kini zabilježen veliki pad prodaje automobila, dok u isto vrijeme rapidno raste broj ljudi koji koriste usluge servisa za taksi-usluge Didi, što je kineska verzija Ubera. Pri tome misli na promjenu poslovnog modela – umjesto klasične direktne prodaje vozila kupcima putem distributera, u budućnosti naplaćivat će se korištenje automobila prema prijeđenim kilometrima. Vozila bi čak mogla biti i u potpunosti besplatna jer, ako imamo automobil cijene 10 tisuća dolara i ako on može prijeći milijun kilometara tijekom svog životnog vijeka, sam bi prijevoz mogao biti besplatan, dok bi se u automobilima prikazivale reklame.

Izvor: Top Gear

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti