Kao predstavnik online medija, često smo suočeni s izazovom kako klijente, u našem slučaju oglašivače, uvjeriti da postoje bolji načini od display bannera kao način oglašavanja?

Iako i mi sami od toga živimo, zadnjih nekoliko godina pokušavamo skrenuti pažnju našim oglašivačima da isprobaju nove načine promocije svojih usluga i proizvoda. Nekima je to sasvim jasno, te nemaju previše prostora za manevar, no zato smo tu mi, portali, developeri, kreativci!

Vjerojatno ste mogli primjetiti kako je zadnje vrijeme često viđena riječ “content markting” a radi se o kreiranju kvalitetnog sadržaja relevantnom pojedinom portalu ili blogu u svrhu promocije nekog klijenta, što i sami radimo preko Zimo Digitala za neke od naših klijenata. Iako content marketing ima mnogo svojih oblika, kod nas je izražen segment u kojem kroz sadržaj na ZIMO provlačimo poruku oglašivača — i to zaista dobro funkcionira.

No iako display banneri još uvijek imaju velik značaj, prvenstvno radi jednostavnosti implementacije — klijent naruči kampanju, kreativna agencija izradi banner, te na kraju agencija za zakup online medija pošalje naruđžbenicu određenim portalima, te je sve relativno brzo gotovo, postavlja se pitanje koliko je to zapravo efikasno. Naime, prošla su vremena kad se često klikalo po bannerima, izuzev Googleovih oglasa koji se za sada pokazuju kao dobar omjer uloženog i dobivenog, te su stigla nova vremena.

Osobno smatram, a vjerujem da će se mnogi složiti, da postoje puno zanimlijvije oglasne jedinice od već standardnih 300x250 ili 300x600 koje viđamo na svim portalima. Jesmo li se ulijenili ili jednostavno neki ljudi nemaju ideje?

Zar ne bi i čitateljima i oglašivačima bilo zanimlijvije da su oglasi zabavniji, drugačiji i da imaju neku poruku, a ne samo običan flash loop, koji se ionako mogu blokirat s najjednostavnijim pluginom za Safari, Firefox ili Chrome!

U ovo vrijeme gdje se mogu napraviti izuzetno kvalitetne i kreativne stvari, mi smo još uvijek zapeli u doba flash bannera. Zar stvarno na webu, koji se svakodnevno razvija, ne postoje bolje ideje za oglašivače? Zar im ne možemo pružiti više i samim time ostvariti bolji rezultat za njih a da pritom ne zatrpamo čitatelje hrpom bannera?

Sidebar, prostor za oglašivače ili nevidljiv dio za čitatelje?

S obzirom da smo i sami u biznisu s oglašavanjem, kako na Facebooku i Googleu tako i na portalima, činjenica je da sidebar ne pokazuje dobre rezultate kao oglašavanje u news feedu, a najbolji primjer toga je Facebook. 

S druge strane gledano, Medium je svakako jedna platforma na kojoj nećete pronaći sidebar, ali možete pronaći izuzetno kvalitetan sadržaj. Čini mi se da će, u ne tako dalekoj budućnosti, i Facebook ukloniti sidebar, jer ljudi jednostavno ignoriraju taj dio weba. Naučeni smo na surfanje na mobitelima gdje nema mjesta za sidebar i gdje nam je sadržaj na sredini ekrana, ista stvar će se dogoditi na webu.

Netko će se vjerojatno pitati “Pa gdje ćemo onda staviti bannere?”, na što bih odgovorio “Nigdje”. Zašto uopće stavljati bannere? Vratimo se na početak ovog posta, zar stvarno nemamo boljih ideja od bannera?

Zadnjih nekoliko mjeseci šećući kući s posla, često razmišljam o tome kako bi izgledao web da se riješimo sidebara, kako napraviti nešto što će ga zamijeniti i mislim da sam pronašao rješenje, samo hoće li to rješenje prihvatiti oglašivači? Vjerujem da hoće.

Zašto bi uopće sidebar postojao ako imamo mjesto gdje borave naši čitatelji “news feed” gdje možemo umetati poruke oglašivača na drugačjii način (parallax, fixed background, video, itd), zar je stvarno flash vrhunac kreative u 2014. godini? Iskreno se nadam da nije i da će i drugi krenuti razmišljati o tome da oglašivačima ponude malo više, a ne da se oslanjauju na kampanje koje im “donosi” Gemius.

Definitivno smo zapeli u tzv. “rat race” kako bi Ameri rekli, i za sada nitko nije pokušao napraviti iskorak iz tog začaranog kruga. Pokušaji novih oglasnih jedinica koji prekiravaju cijeli ekran besmislene su, a sidebar postaje sve manje zanimlijv i nema više rezultat kao nekad. Vrijeme je za nove korake, drugačije kampanje i bolju kreativu.

Čini mi se da smo jedini, no nadam se da sam u krivu, koji nude klijentima nešto drugačije i za sada nam dobro ide u tome. Usudimo se biti drugačiji i pokažimo oglašivačima, od kojih ionako živimo, da možemo napraviti za njih nešto bolje, što će biti super i njima i čitateljima.