Dvije su stvari obilježile mobilno tržište prošle godine – savitljivi telefoni i situacija s Hauweijem, koji je stavljen na crnu listu kompanija s kojom Amerikanci ne smiju poslovati. Kao posljedica te zabrane, na novim modelima Huaweija ne mogu se instalirati Googleove aplikacije, odnosno iako telefoni rade na Androidu, na njima nema Google Playa te ostalih aplikacija američke kompanije, poput Gmaila, YouTubea i drugih.
Nakon te zabrane svima je postalo jasno da se planovi kineske kompanije o zauzimanju prve pozicije na globalnom tržištu telefona, barem u nekoj skoroj budućnosti, neće ostvariti. Bilo je teško zaključiti kako će se kretati prodaja Huaweijevih telefona i kako će se to odraziti na njihovu poziciju na tržištu, tj. hoće li ih prestići Apple, Xiaomi i druge mobilne kompanije.
Prema podacima koje je krajem prošlog tjedna objavila analitička kompanija Counterpoint Research, Huawei je tijekom prošle godine uspio povećati isporuke telefona, a zadržali su i drugo mjesto ispred Applea. Samsung, lidera na tržištu, ipak nisu uspjeli "skinuti".
Razlog takva uspjeha nalazi se prvenstveno na domaćem, kineskom tržištu jer su prodaju izgubljenu na europskim i drugim tržištima uspjeli nadoknaditi zahvaljujući velikoj potražnji za njihovi uređajima u Kini. Prošle godine Huawei je isporučio gotovo 240 milijuna telefona, što je povećanje od 16 posto u odnosu na godinu ranije. To je ipak mnogo manje u odnosu na Samsung, koji je isporučio 296,5 milijuna telefona, što predstavlja porast od dva posto u odnosu na 2018.
Apple je, usprkos odličnom posljednjem kvartalu u kojem je isporučio najviše telefona, cijelu godinu ipak završio u minusu te su isporučili 196,2 milijuna telefona, što je smanjenje od pet posto u odnosu na 2018.
Među prvih pet kompanija na globalnom tržištu pametnih telefona još se nalazi Xiaomi s isporukom od gotovo 125 milijuna telefona te Oppo, koji je tijekom prošle godine isporučio 119,8 milijuna pametnih telefona.
Izvor: Digital Trends