Jednostavnom idejom povezivanja osoba koje traže prijevoz s vozačima, odnosno osobama koje nude prijevoz putem mobilne aplikacije Uber je uveo revoluciju i velike promjene na tržište taksi prijevoza diljem svijeta, a ova kompanija sada je predstavila novu uslugu – Uber Freight. Ova usluga i pripadajuća mobilna aplikacija rade na sličnom principu kao i Uber, a namijenjena je povezivanju kompanija koje trebaju usluge prijevoza tereta s vozačima kamiona kojima je putem aplikacije dostupna ponuda poslova.

Osim jednostavnosti pronalaženja novih poslova, Uber Freight ima još jednu veliku prednost za sve vozače kamiona – dok trenutno vozači svaki put moraju pregovarati o cijeni prijevoza, putem ove usluge cijena je ranije određena i kompanije je više ne mogu snižavati tako da vozači mogu odmah odrediti žele ili ne žele prevoziti teret po toj cijeni, a iz Ubera kažu kako isplata slijedi u roku od sedam dana nakon dostave tereta. Poslovi se mogu ugovoriti za isti dan ili nekoliko tjedana unaprijed, a što se cijena tiče, one ovise o više faktora – udaljenosti, lokaciji i vrsti tereta koji se prijevozi, no iz ove kompanije navode da će cijene ovisiti i o cjelokupnoj dinamici tržišta tako da, poput njihovih taksija, u vrijeme velike potražnje za poslovima cijene prijevoza mogu rasti.

Konačan cilj su autonomni kamioni

Iako bi od ovakvog servisa svi mogli profitirati – kompanije koje traže usluge prijevoza tereta i vozači kamiona, ali naravno i sam Uber, na Recodeu kažu kako bi dugoročno Uber Freight mogao imati negativan učinak za vozače kamiona. Naime, Uber je nedavno kupio kompaniju Otto koja razvija autonomne kamione te je jasno koji je dugoročan cilj Ubera, kako na tržištu taksija, tako i na tržištu kamiona – automobilima i kamionima upravljat će računala tako da zaradu neće morati dijeliti s vozačima koji će s vremenom ostati bez posla. Zahvaljujući Uber Freightu ova će kompanija napraviti temelj za takvu budućnost u kojoj će "izbaciti" vozače iz kamiona te će prikupiti brojne podatke koje će im biti važni kada jednom autonomni kamioni zavladaju tržištem dostave.

Na početku je ova usluga dostupna u SAD-u, ponajviše u Teksasu, no za očekivati je kako će se s vremenom širiti i na druge države te da će se broj vozača kamiona koji će se prijaviti u ovu uslugu stalno povećavati.
Osim klasičnog Ubera i usluge namijenjene za vozače kamiona, ova je kompanija u SAD-u pokrenula i uslugu UberEats za dostavu hrane te su nedavno proširili suradnju s McDonald`som čiju hranu dostavljaju na više od tisuću lokacija u SAD-u. Kada govorimo o Uberu i dostavi, trebamo spomenuti i hrvatsku kompaniju Locodels, dostavu paketa koja je bazirana na sličnom principu dijeljene ekonomije kao i Uber, a iza ovog projekta stoji Stevica Kuharski s kojim smo razgovarali prije njegovog nedavnog gostovanja na TedXZagreb konferenciji.

Izvor: USA Today