Ulažu 20 milijardi dolara: GM priprema strategiju za napad na Teslu

Na krilima uloga milijardi dolara te nove modularne platforme za električne automobile i nove baterijske tehnologije, GM kreće u osvajanje tržišta kojim dominira Tesla.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 05.03.2020. / 12:50

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Kada je u pitanju tržište električnih automobila, Tesla je daleko ispred konkurencije, no ta konkurencija ne spava i priprema se kako bi električnu budućnosti dočekala spremna. Više smo puta pisali o planovima Volkswagena koji će uložiti desetke milijardi eura u razvoj e-rješenja unutar VW Groupa, a velike planove ima i američki General Motors.

Slika nije dostupna Predstavljen još jedan neobičan koncept električnog automobila, otkrijte tajno oružje ovog modela

Izvršna direktorica GM-a Mary Barra ovaj tjedan najavila je da do 2025. godine kompanija namjerava uložiti 20 milijardi dolara u razvoj električnih vozila, što je dio njihove tranzicijske strategije od proizvođača automobila s motorima s unutrašnjim izgaranjem na električna vozila. Dio te strategije uključuje i prelazak na modularnu platformu za električna vozila te novu baterijsku tehnologiju Ultium zahvaljujući kojoj bi cijena baterija, inače najskuplje komponente električnih automobila, mogla biti puno niža. Cijena baterije za njihov električni model Chevrolet Bolt tako bi mogla biti čak do 45 posto jeftinija.

Osim cijene, nova tehnologija trebala bi omogućiti i veći doseg vozila te se spominje 650 i više kilometara s jednim punjenjem baterije. S nižom cijenom električnih automobila i snažnijim, tj. učinkovitijim baterijama, riješili bi se neki od najvećih problema na tom tržištu. Treći veliki problem – broj punionica, također bi se s vremenom trebao riješiti jer se diljem svijeta gradi sve veći broj stanica za punjenje e-vozila.

Slika nije dostupna VW najavljivao prestizanje Tesle, sada je promijenio ploču

Na krilima ulaganja i razvoja tehnologije, u GM-u nadaju se da će do 2025. povećati godišnju prodaju e-vozila na milijun u SAD-u i Kini. Pred njima je veliki izazov jer su prošle godine u SAD-u prodali oko 16.400 modela Chevrolet Bolt EV te oko 60 tisuća modela Baojun E-Series u Kini, koji su napravili u suradnji s partnerskom tvrtkom SAIC Motor. Što se tiče Tesle, kojoj se GM želi približiti, a jednog je dana sigurno i prestići, Muskova kompanija prošle godine prodala je 367.500 električnih vozila diljem svijeta, od čega 223 tisuće samo u SAD-u.

Tijekom sljedeće tri godine GM je najavio čak 20 novih električnih vozila na globalnom tržištu, napominju na Reutersu, a prvi modeli nove elektrificirane generacije bit će GMC Hummer koji očekujemo 2021. te Cadillac Lyriq godinu poslije.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti