Google je bio i ostao avangarda i predvodnik u mnogim područjima web tehnologija, očigledno to namjerava biti i u budućnosti, stoga je odlučio u potpunosti promijeniti pristup i percepciju elektroničke pošte...
Alex Gawley, direktor produkcije za Gmail, zapravo je sve pokušao sažeti u jednoj rečenici, rekavši „Svijet se, pogotovo IT svijet, strahovito puno promijenio u posljednjih nekoliko desetljeća, mi te promjene moramo pratiti, dapače, moramo biti inicijatori promjena“. Zato je Google odlučio ponuditi „budućnost e-maila“, iako je njihov Gmail servis i dalje najpopularniji na svijetu, iako su, barem tako tvrde, poboljšali sigurnost i funkcionalnost, nakon deset godina postojanja stiglo je vrijeme za promjene. I to ne bilo kakve, jer novi „Inbox“, kako su u Googleu nazvali ovaj servis za elektroničku poštu zapravo je – budućnost e-maila.
Prema „priznanju“ svih koji su radili godinama na razvoju, implementaciji i poboljšanju Gmail servisa, ovo je svojevrsna „kompilacija“ svega što su kroz godine naučili o elektroničkoj pošti i, što je posebno važno, načinu na koji korisnici žele koristiti, slati i primati svoje e-mailove. Naglasak je na onome što je važno, najvažnije, to je zapravo pristup koji u modernim vremenima, kada je protok i količina informacija putem elektroničke pošte enorman jedini ispravan, a hoće li „Inbox“ u tome i koliko uspjeti, vidjet ćemo kada krene produkcija.
Upoznajte budućnost elektroničke pošte - stigao je Google "Inbox"
Poanta je na tome da se Googleovi algoritmi implementiraju i kada je u pitanju „skeniranje“ elektroničke pošte, kako bi iz hrpe e-mailova koje svi dobivamo na dnevnoj bazi izvukli ono – najvažnije. Tako ćete s „Inboxom“ automatizmom grupirati svoje poruke, najvažniji dio sadržaja prikazivat će se izravno kroz aplikaciju, bez da otvarate cijelu e-mail poruku, što je bez sumnje iznimno korisno i odlično zamišljeno, pogotovo kada je u pitanju čitanje e-mailova na mobilnim uređajima. Tu su, naravno, podsjetnici, pojedinu poruku elektroničke pošte možete staviti u „odgodu“ ako je nemate vremena pročitati u datom trenutku...
Kako bi filtrirao poruke Googleov „Inbox“ će grupirati e-mailove sličnog sadržaja, izdvajati, primjerice, telefonski broj ili adresu iz pojedine poruke i prikazati vam samo taj dio, ako algoritam „procijeni“ da je to ono što je najvažnije, a u većini slučajeva doista jest. Možda na prvi pogled nekome ne izgleda da se radi o revolucionarnim promjenama, jer neke od ovih značajki Gmail već ima, ali ako u Googleu tvrde da je ovo budućnost pristupa elektroničkoj pošti, onda im treba vjerovati. Google „Inbox“ će raditi na Android i iOS uređajima, kao ekstenzija za Chrome web preglednik, biti će prilagođen Material dizajnu, a za sada je moguće samo zatražiti pozivnicu za pristup Google „Inboxu“.
Više o novoj Googleovoj usluzi možete pročitati na službenoj web stranici gdje možete zatražiti i pozivnicu. Pa, kad stigne, vidjet ćemo o čemu se tu zapravo radi i je li budućnost e-maila doista stigla...