Prva stvar koju mnogi naprave kada tijekom vožnje vide postavljene kamere za praćenje brzine ili policiju s radarom jest pomicanje noge s papučice gasa. Oni koji voze puno brže od ograničenja mogu jače nagaziti kočnicu i nadati se kako radar ih radar nije uhvatio u periodu najveće brzine, već da je zabilježio brzinu tek nakon što su počeli kočiti, kako bi izbjegli kaznu za prekoračenje brzine. Nakon što vozači prođu kamere i radare, najčešće ponovno stisnu papučicu gasa i nastave se voziti istim ili sličnim brzinama kao i prije nego su naišli na radar.
No policija takvoj praksi kočenja prije kamera i radara i onda ubrzanju nakon što ih prođu žele stati na kraj. Nedavno je u Španjolskoj proveden testni projekt koji se pokazao prilično uspješnim jer je policija uspjela detektirati i kazniti brojne vozače koji su mislili da će, ako voze brzinama većim od ograničenja, ali usporavaju samo prije kamera i radara, izbjeći kazne.
Pri tome policija nije koristila nikakvu naprednu ili novu tehnologiju, niti su se poslužili nekim do sada neviđenim inovacijama, već je metoda prilično jednostavna. Naime, uz fiksne kamere koje prate brzinu kretanja vozila, dodali su mobilne radare koje su rasporedili prije i nakon tih fiksnih kamera. Dakle, u trenutku kada vozač primijeti kameru za nadzor brzine i krene s kočenjem, mobilni radari već su ih snimili i zabilježili njihovu brzinu. Također, kada automobili prođu glavnu kameru i vozači ponovno ubrzaju, nisu svjesni da će otprilike nakon jednog kilometra naići na još jedan radar za praćenje brzine koji će ih uhvatiti na djelu.
Nakon uspješnog testiranja tehnologije u Španjolskoj, ona bi se mogla proširiti i na druge zemlje te bi prva na redu mogla biti Velika Britanija. Kako su objasnili iz britanske kompanije Road Angel, novi bi radari mogli značajno utjecati na ponašanje vozača koji će, ako žele izbjeći kazne, trebati biti pažljiviji i pridržavati se ograničenja brzine. To bi, smatra Gary Digva iz Road Angelsa, moglo smanjiti broj prometnih nesreća, a time, naravno, i broj ozlijeđenih i poginulih u prometu.
Podaci za Veliku Britaniju pokazuju kako je prevelika brzina glavni uzrok oko četvrtine prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama te će biti jako zanimljivo vidjeti koliko će se te brojke promijeniti jednom kada (i ako) se u ovoj zemlji implementira ova tehnologija.
Izvor: Top Gear