Uz Super žene lansiran LeanIn Hrvatska

Sinoć je u zagrebačkoj galeriji Velvet održano lansiranje hrvatskog ogranka LeanIn platforme koja se zalaže za jednake uloge žena i muškaraca u svim segmentima društva te poticanje žena da se ohrabre i istupe u različitim situacijama.

Monika Nožić Monika Nožinić | 26.02.2015. / 14:21

Uz Super žene lansiran LeanIn Hrvatska

Sinoć je u zagrebačkoj galeriji Velvet održano lansiranje hrvatskog ogranka LeanIn platforme koja se zalaže za jednake uloge žena i muškaraca u svim segmentima društva te poticanje žena da se ohrabre i istupe u različitim situacijama.

Na predstavljanju ovog globalnog pokreta koji je pokrenula Sheryl Sandberg, direktorica operacija Facebooka, okupile su se mnoge "super žene" Hrvatske koje su izmijenile svoja iskustva i prepreke koje su morale savladati da bi došle do svojih pozicija i održale se na njima te bile uspješne u modernim i tradicionalnim ulogama žene u suvremenom hrvatskom društvu.

Uz Super žene lansiran LeanIn Hrvatska

Pet mladih poslovnih žena - Ida Pandur, vlasnica digitalne agencije Grey Entourage, Ivana Grbavac, savjetnica za razvoj proizvoda u Googleu,  Jelena Mijailović, voditeljica odjela strategije u Publicisu, Nada Kaurin, brand managerica za Delimano i Sarah Josipović, vlasnica marketinške agencije odlučile su pokrenuti ogranak LeanIn platforme u Hrvatskoj.  Motivirane knjigom Sheryl Sandberg, u kojoj ona govori o problemima uspješnih žena i što žene trebaju napraviti da promjene predrasude i sruše stereotipe, kroz brojne buduće aktivnosti LeanIn Hrvatska nositi će se s ovom problematikom i pokušati će motivirati, inspirirati, poticati i ohrabriti druge žene, ali i mijenjati trenutno stanje i statistiku koja je poražavajuća te im ukazati da imaju izbor i da mogu biti sve što žele jer nigdje nije zapisano da ne smiju sanjati velike snove.

Uz Super žene lansiran LeanIn Hrvatska

U zanimljivom panelu pod nazivom "Super žena - mit ili stvarnost" koji je vodila Iva Šulentić, sudjelovale su Aleksandra Kolarić, komunikacijska savjetnica; Irena Jolić Šimović, članica Uprave Hrvatskog Telekoma; prof. Meri Veselić, psihoterapeutkinja i mlada poduzetnica Elizabeta Novaković. Govorilo se o tome s kojim se sve preprekama žene bore unutar velikih poslovnih organizacija i svojih poduzetničkih pothvata, o balansu privatnog i poslovnog života te izazovu ​održavanja jednog i drugog na istoj razini.

Uz Super žene lansiran LeanIn Hrvatska

Zaključak događanja bio je da definicija „super žene“  ne postoji, ali da „super žene“ zaista postoje. Među njih 70-ak, koliko ih se sinoć okupilo u Velvet galeriji,  bile su mnoge predsjednice uprava, uspješne direktorice, top-menadžerice, profesorice, urednice i poduzetnice. Cilj okupljenih žena je promjena statusa žena u Hrvatskoj i to kroz početno iako male, nikako nebitne akcije u svojim privatnim i poslovnim domenama.

Prezentirani su rezultati kratke ankete o uspješnoj poslovnoj osobi na visokoj poziciji, koja ima dvoje djece i završila je školovanje u inozemstvu (jedna osoba nazvana je Ivan, a druga Ivana). Pokazalo se kako je percepcija te osobe potpuno drugačija kada ispitanici misle da govorimo o ženi, a ne o muškarcu. Većina misli da Ivana uglavnom ne kuha, ima pomoć oko djece od osobe koja nije njen partner, da je razvedena ili da se nije ni udala, a opisuju je kao preambicioznu radoholičarku i prezaposlenu karijeristicu, dok s druge strane Ivana većina smatra sretno oženjenim te je opisan kao uspješan, zgodan, vrijedan i pametan muškarac. Većina bi voljela da im je Ivan šef, da rade s njim, ali i da im je privatno prijatelj, što s Ivanom u većoj mjeri nije bio slučaj.

Uz Super žene lansiran LeanIn Hrvatska

Diskutirano je o sljedećim pomalo zastrašujućim činjenicama:

-      Žene društvo označava kao slabiji spol, kao nježniji spol

-      Žene su po prirodi takve da umanjuju svoj uspjeh i neugodno im je o njemu govoriti, dok ga muškarci naglašavaju i spremniji su zahtijevati adekvatnu (financijsku) nagradu

-      Muškarce se na poslu promovira na temelju potencijala, a žene na temelju već postignutih uspjeha

-      Zbog društveno nametnutih pravila žene prihvaćaju predrasudu da ako žele biti dobre majke, ne mogu biti i uspješne poslovne žene, pa se mnoge iz straha odriču karijere ili se odriču majčinstva

-      Ambicioznost ima negativne konotacije kod žena, dok je kod muškaraca poželjna osobina

-      Muškarci smatraju da su sami zaslužni za svoje uspjehe, dok žene često odgovaraju da je to zasluga timskog rada ili svoj uspjeh pripisuju sreći

-      Istraživanja pokazuju da 36 % muškaraca cilja na izvršne pozicije za razliku od samo 18% žena

-      Među Fortune 500 kompanijama samo je 4% žena u samom vrhu piramide

-      Žene u Hrvatskoj zarađuju 10,6% manje nego muškarci na istim pozicijama

-      U Hrvatskoj žene u sudstvu kao profesiji imaju većinu (preko 70%), ali muškarci imaju većinu na najvišim instancama suda - Vrhovni i Ustavni.  

-      Samo 15% žena u Hrvatskoj su danas vlasnice nekretnina.

Sve navedeno pokazuje da su pred ženama ne samo društveno nametnute predrasude, već ono važnije: osobne interne prepreke poput straha, nesigurnosti te nemanja samopouzdanja i samopoštovanja, a što treba mijenjati.

Uz Super žene lansiran LeanIn Hrvatska

Osnivačice LeanIn ogranka u Hrvatskoj vjeruju da otvaranjem ovih tema kroz medije ili u krugovima žena koje imaju mogućnosti donijeti male promjene u okviru svojih organizacija ili okruženja, korak po korak mogu mijenjati statistiku u ravnopravnijem pravcu te pozivaju sve žene koje vjeruju u ovu ideju da se priključe ovoj ideji preko platforme http://leanincircles.org/circle/leanincroatia te preko FB grupe Lean in Croatia.

Za više informacije obratite se preko e-maila leanin@leanincroatia.org.

Uz Super žene lansiran LeanIn Hrvatska

 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti