Intervju s Vanjom Bertalanom: Važan je samo dobro odrađen posao, a gdje smo, kad radimo ili kako se zovemo – nije bitno

web.burza godinama je bila prepoznatljivo ime u Hrvatskoj. No za globalnu prepoznatljivost morali su se okrenuti imenu koje je "lakše izgovoriti na engleskom". I tako se rodio - Human.

Martina Čizmić | 30.05.2019. / 08:29

Vanja Bertalan (Foto: Human)

Nakon 18 godina rada i više od 1000 uspješnih projekata, tvrtka koja je postala poznata po kvalitetnoj interakciji između klijenata i krajnjeg korisnika te izradi svih sučelja koja omogućavaju interakciju između ljudi i računala, promijenila je ime. Tako web.burza odlazi u povijest, a na scenu stupa Human. 

Sjeli smo s Vanjom Bertalanom, jednim od vlasnika novorebrendirane firme Human. Bivša web.burza, odnosno sad Human već 18 godina posluje diljem svijeta i u regiji izrađujući web-stranice, mobilne aplikacije i ostala digitalna rješenja koja osvajaju nagrade.

Stari naziv web.burza nastao je kroz forum davne 2001. godine. Tada 24-godišnji Vanja i tri godine stariji partner Mario Stipanović upoznali su se kroz projekt adresara svih Hrvatskih tvrtki koji se zvao Burza. Nekoliko tjedana kasnije zajedno pokreću web-agenciju. U naletu kreativnosti, tražeći naziv za agenciju, dodaju web ispred burza i nastaje web.burza. Internet u Hrvatskoj još je u začecima, a web.burzin sajt pojavljuje se u formatu koji oduševljava i međunarodnu publiku.

Izašli smo sa Superherojima. Bili smo mladi i radili smo kako nam odgovara, pola dana smo programirali, a drugu polovicu zajedno igrali online multiplayere. Svatko od nas imao je supermoći pa smo cijelu priču prenijeli i na naš web, prisjeća se Bertalan.

Svatko u društvu imao je svoju figuricu na web-stranici. Mali prostor gdje je stajao kratki opis i 3D renderana figura superheroja. Kraj nje, trenutna pozicija u igri koju su igrali.

Taj Human-centered identitet odveo nas je jako daleko. Dandanas slušam o našim herojima, a to su developeri koje ljudi poimence znaju upravo preko figurica. Web-stranica stara 15 godina spominje se po konferencijama kao primjer dobro odrađenog posla. Nešto smo očito pogodili, priča.

Velika rješenja za velike klijente

Šest godina zaredom osvojili su nagradu za najbolju web-stranicu u Hrvatskoj, a sad nam Vanja priča o planovima za dalje.

Heroji su ih doveli daleko, sve do japanskih udžbenika i velikih regionalnih projekata. Tih četrdesetak heroja već godinama razvija digitalna rješenja za velike regionalne klijente. Od Coolinarike do A1 Hrvatska, odgovaraju na pitanja kako učiniti krajnje korisnike sretnima – jer to je ključ uspjeha za klijente, a i njima je tako zabavnije.

Shvatili smo da ne želimo obećavati nemoguće  radije nećemo surađivati. Znamo da najveće zadovoljstvo za sve dolazi kad su ljudi koji koriste naše proizvode zadovoljni. Ne želimo raditi stvari samo da bi ih odradili, želimo da ljudi plaču od sreće dok koriste naše proizvode. Znam da to nije realno, ali tome težimo, kaže Bertalan.

Ekipa iz Humana (Foto: Human)

S godinama širenja i rastom na stranim tržištima stvorila se potreba da promijene ime, Vanja pojašnjava da web.burza nije jednostavna za izgovor na engleskom, era superheroja je iza njih, a pojavila su se i nove mlade snage Trebalo im je novo ime, a cijelo vrijeme se krilo u pozitivnim pričama koje su dobivali.

Shvatili smo da smo cijelo vrijeme mi taj identitet o kojemu pričamo, da na kraju dana radimo stvari za ljude koji se znoje u tramvajima. Da smo mi Human i da su naši korisnici Human, cijelo vrijeme nam je odgovor bio pred nosom, pojašnjava.

Najteže je bilo prenijeti poslovnu kulturu koja je vladala u tvrtki. Pogoditi kvalitetnu kulturu, okruženje gdje se ljudi osjećaju dobro i sretni dolaze raditi na ponekad stresnim projektima.

Najveći problem pri izradi novih web-stranica bio nam je napisati nešto o našoj kulturi. Postoji određena energija za koju bih se usudio reći da se razlikuje od ostalih firmi, a čini nas posebnima. Kod nas rade isti ljudi i po 15 godina, što je za našu industriju vjerojatno rekordni period, ističe.

15 godina vjernosti

Česta vijest u svijetu IT-ja upravo je problem pronalaska kvalitetnog kadra. Zaposlenici mijenjaju firme gotovo na godišnjoj bazi, a nekolicina njih osniva i vlastite obrte i tvrtke te se upušta u freelance svijet. Human se svojim novim šarenim identitetom, upečatljivim fotografijama ljudi, a na kraju dana i nagradama koje gotovo pa redovno osvajaju, planira boriti protiv toga.

Kulturu je fakat teško prenijeti, moraš ju osjetiti. Nadam se da smo uspjeli barem dio priče prenijeti novim identitetom, a za potvrdu je svako dobrodošao na pivu kod nas. Nekad čak i naše proizvodnje, kaže na kraju Bertalan.

Danas Human ima urede u Zagrebu i Osijeku te zapošljava 40 ljudi. Osim što surađuju s tvrtkama diljem svijeta, posebno vole istaknuti kako su za svoj rad, šest godina zaredom osvojili su MIXX nagradu za najbolji website u Hrvatskoj.

I tu neće stati.

Znamo gdje nam je mjesto, znamo tko nam je zdrava konkurencija, guramo naše ideje i zasad nam dobro ide, zaključuje Bertalan.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti