Kada se prije nekoliko godina tehnološke kompanije počele predstavljati pametne satove, a u očekivanju 'uređaja koji će u potpunosti promijeniti ovo tržište' (Appleovog sata o kojem tada nismo niti imali nikakvih informacija osim glasina), dio analitičara predviđao je kako će u 2016. i 2017. broj isporuka ovih uređaja konstantno rasti te će ih ljudi prihvatiti kao mala računala koja će im s vremenom zamijeniti veliki dio opcija pametnih telefona. No, kao što je poznato, prodaja je prije, ali i nakon predstavljanja Apple Watcha prilično skromna, a prodajne brojke pametnih satova u trećem kvartalu ove godine u odnosu na ranija očekivanja mogu se nazvati katastrofalnim.

Umjesto konstantnog i velikog rasta prodaje satova, u razdoblju od srpnja do rujna, u odnosu na isto razdoblje prošle godine, prodaja pametnih satova pala je za čak 52 posto. Ovu je informaciju objavila analitička kompanija IDC te je prema njima najveći pad zabilježio Apple koji je u razdoblju prije godinu dana isporučio skoro četiri milijuna satova, dok je u posljednjem tromjesečnom razdoblju ove godine isporuka pala na 1,1 milijun, odnosno manja je za čak 72 posto. Udio Applea s više od 70 posto tržišta prošle godine sada je pao na 41,3 posto, no i uz takav velik pad Cookova kompanija i dalje dominira na ovom tržištu. Garmin je prodao 600 tisuća satova i drži petinu tržišta pametnih satova, što je veliki porast u odnosu na 2,3 posto prošle godine, Samsung je s 400 tisuća isporučenih modela na trećem mjestu, dok su po oko sto tisuća satova isporučili Lenovo i Pebble. Jedan od razloga pada potražnje za ovim uređajima sigurno je predstavljanje novog modela Appleovog sata – s obzirom kako s prvom generacijom Apple Watcha nitko nije bio previše oduševljen, dio ljudi koji su namjeravali kupiti ovaj gadget sačekao je predstavljanje druge generacije koja je, prema svim dosadašnjim recenzijama, puno bolja te možemo očekivati puno bolju prodaju Appleovog sata u zadnja tri mjeseca ove godine.

Također, Google je odgodio izlazak nove verzije operativnog sustava za nosive uređaje (Android Wear 2.0), dok LG i Huawei nisu, kako se očekivalo, predstavili nove verzije svojih pametnih satova, što je sve utjecalo na smanjenje njihove prodaje. No, bez obzira na razloge, prodaja ovih uređaja u potpunosti je podbacila, a analitičari vjeruju kako će se situacija u posljednjem kvartalu ipak malo popraviti te očekuju povećanu potražnju za novom generacijom Appleovog sata. Također, u IDC-u zaključili su kako 'pametni satovi nisu za sve korisnike' – umjesto 'računala kojeg nose na ruci', pokazalo se da su korisnicima najvažnije opcije vezane uz fitness te se očekuje rast prodaje gadgeta koji će biti prvenstveno orijentirani na fitness, odnosno koji će pratiti prohodane i pretrčane kilometre, potrošnju kalorija, broj otkucaja srca i slično.  

Izvor: Tech Crunche