VIDEO: Bacite pogled na Mars iz potpuno nove perspektive, kao da se tamo i nalazite

Novi NASA-in video omogućuje posve pristojno turističko razgledavanje kratera Jezero na Marsu.

Branimir Vorša | 03.01.2022. / 16:33

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

NASA je u obliku videa objavila novu detaljnu sliku površine Marsa koju je snimio rover Perseverance, a koji istražuje geologiju kratera Jezero na Crvenom planetu. Sad je moguće i ljudima diljem svijeta turistički napraviti detaljan pogled iz kratera Jezero na krajolik Marsa.

Rover Perseverance sletio je u krater Jezero 18. veljače 2021. godine s misijom traganja znakovima pradavnog života na Marsu te prikupljanjem uzoraka koji će se naknadno poslati na Zemlju.

Slika nije dostupna NASA objavila novo i veliko otkriće vezano za Mars nakon analize uzorka stijene

Slika nije dostupna Nova era planetologije: Pereseverance kreće u prikupljanje uzoraka površine Marsa i potragu za izvanzemaljskim životom

NASA-ini znanstvenici ističu da je dotični krater odličan za istraživanje, jer je to milijardama godina prije bilo područje velikog jezera i delte rijeke koja se ulijevala u njega.

Nova slika, koja je mozaik fotografija snimljenih Mastcam-Z sustavom kamera na roveru Perseverance, pokazuje i mjesto gdje je navedena rijeka utjecala u jezero, ostavivši velik usjek na rubu kratera.

Video napravljen od mozaika fotografija pokazuje i čvrste ostatke te prastare delte, kao i intrigantan dio dna kratera bijelkaste boje, kojeg su znanstvenici prozvali "traka slanine".

Mislimo da je to sloj blata koji se spustio na dno jezera i koji se u međuvremenu pretvorio u kamen, kaže znanstvenik Ken Farley s Perseverance projekta i narator u priloženom videu, kojeg je NASA-in Jet Propulsion Laboratory (JPL) objavio na YouTubeu.

Taj je sloj blata važan, jer može biti najbolje mjesto za potragu za nekadašnjim životom na području tog prastarog jezera, dodaje.

Video prikazuje i složenost i raznolikost krajolika kratera Jezero, od pješčanih dina, tamnog kamenjav koje se dioma vulkanskog porijekla, do crvenkastih slojeva delte.

Rover Perseverance, iz sigurnosnih razloga neće do delte krenuti preko pješčanih dina, već okolnim putem, kažu NASA-ini znanstvenici.

Slika nije dostupna Rover Perseverance se osamostalio: Zahvaljujući naprednom sustavu sam planira put i vozi po Marsu

Perseverance je u nešto manje od godinu dana prešao oko 2,9 kilometara u krateru Jezero, a uspješno je više puta s njega poletio i Ingenuity, prvi mali helikopterski dron na Marsu.

Perseverance je dosad napravio više od 100.000 fotografija, odnosno prikupio više od 50 gigabajta podataka te prikupio uzorke u šest svojih spremnika i zapečatio ih te će oni čekati povratak na Zemlju u zajedničkoj misiji NASA-e i ESA-e koja se očekuje možda već i 2031. godine.

Izvor: Space.com