Posljednjih godina svjedočimo radikalnim promjenama na tržištu rada. Od promjena povezanih uz udaljeni rad te korištenja digitalnih alata za koje sve do nedavno mnogi nisu niti čuli, a kamoli ih koristili pa do primjene umjetne inteligencije koja već sada može obavljati poslove kojima je ljudima trebalo dosta vremena da ih savladaju i usavrše.
Takve promjene, pogotovo one vezane uz AI, nastavit će se i dalje te im se ljudi moraju prilagoditi. No kako je upozorio šef kompanije i internetske stranice za traženje posla Indeed, današnji školarci i studenti danas pohađaju škole (koje često skupo i plaćaju) i fakultete na kojima ih uče vještine kakve će uskoro postati u potpunosti nepotrebne zbog umjetne inteligencije koja će njihov posao obavljati bolje i učinkovitije. S umjetnom inteligencijom, možemo zamisliti kako danas studenti na fakultetima uče vještine koje će, jednom kada završe studij, biti zastarjele, objasnio je Chris Hyams.
On kaže kako je posljednji val tehnoloških dostignuća u potpunosti promijenio način rada u mnogim industrijama - od putovanja, maloprodaje, glazbene industrije itd. te je u roku od samo jednog desetljeća postigao učinak veći u odnosu na industrijsku revoluciju koja se postupno ubrzavala tijekom više generacija. Tek ćemo vidjeti kakav će utjecaj imati umjetna inteligencija na tržište rada, no prema nekim predviđanjima, poput onog Goldman Sachsa, ova bi tehnologija mogla utjecati na čak 300 milijuna poslova diljem svijeta, pri čemu bi čak dvije trećine poslova u SAD-u i Europi mogli biti djelomično automatizirani zbog AI.
Umjetna inteligencija, upozorili su iz ove investicijske banke, predstavlja veliku potencijalnu disrupciju za tržište rada i već sada možemo vidjeti njen utjecaj.
Vještine koje je tehnologija naučila (a koje će s vremenom biti sve veće) već sada su bolje od onih koje donosi diploma prvostupnika, kaže Hayms te je upozorio na još jedan problem vezan uz AI i obrazovanje. A to je korištenje AI alata poput ChatGPT-a za obavljanje školskih zadataka, pisanje eseja te varanje na ispitima. U nekim slučajevima studenti su profesorima znali predati eseje koje je napisao ChatGPT, a koje nisu niti pročitali. Profesor s kanadskog Conestoga Collegea Timothy Main tako je spomenuo slučaj studenta koji mu je predao esej u kojem je, među inim, pisalo: Ja sam samo AI jezični model, nemam mišljenje oko toga.
Main i neki profesori zato su se čak odlučili na neke promjene na svom predavanju pa tako studentima daju zadatke u kojima se od njih sve više traži opis nekih osobnih događaja, iskustava i razmišljanja kako za njihovo pisanje ne bi koristili AI alate.
Izvor: NY Post