Elon Musk nedavno je (po tko zna koji put) najavio Teslin robotaksi servis koji bi u Austinu trebao postati dostupan već za nekoliko mjeseci, a bit će baziran na Teslinom softveru Full Self-Driving (FSD). Ovaj je sustav već dostupan na Teslinim automobilima (za njega je potrebno dodatno platiti), no usprkos njegovom imenu, nije riječ o softveru poput Wayma koji može potpuno samostalno upravljati automobilima, dok je prednje sjedalo prazno, već u slučaju FSD-a vozač treba imati ruke na volanu te mora uvijek biti spreman reagirati ako softver zakaže.
A iako je riječ o naprednom sustavu vožnje, odnosno asistentu u vožnji koji je već odvozio veliki broj kilometara, on ipak nije savršen, što se do sada više puta pokazalo u praksi. Da nam FSD-u treba još testiranja i usavršavanja možemo vidjeti po posljednjem primjeru izlijetanja Cybertrucka s ceste i njegova sudara s rasvjetnim stupom koji se nalazio pored ceste. Prema objavi vlasnika Teslina pickupa Jonathana Challingera na platformi X, koja je ubrzo postala viralna i prenijeli su je neki mediji, on je na svom vozilu aktivirao Full Self-Driving i očigledno nije bio maksimalno koncentriran na vožnju i način na koji ovaj softver upravlja vozilom.
Do udarca u stup došlo je tijekom vožnje desnom trakom koja se spajala s lijevom trakom, pri čemu su u desnoj traci nacrtane bijele strelice koje upozoravaju na spajanje traka. Automobil nije prepoznao strelice, odnosno da dolazi do spajanja traka tako da je nastavio ići ravno, udario u rub pločnika te je automobil odbačen u stup. Ne samo da Cybertruck nije prepoznao da dolazi do spajanja traka, već nije niti pokušao usporiti, niti skrenuti kako ne bi udario u pločnik i stup, pri čemu je Challinger napisao kako je lijeva traka bila prazna, tako da je automobil bez problema mogao skrenuti.
U objavi na Muskovoj društvenoj mreži naglasio je i svoju krivnju jer nije pravodobno reagirao na situaciju. Također, napisao je da, iako ne želi pažnju javnosti, odlučio se na tu objavu kako bi upozorio ostale vlasnike Cybertrucka, odnosno ostalih Teslinih automobila u kojima se koristi FSD, da uvijek moraju biti na oprezu jer se nesreća može dogoditi u sekundi.
Kao jednu pozitivnu stvar napisao je kako je, usprkos priličnom udarcu, što se može vidjeti i na fotografiji koju je priložio uz objavu, on pri tom udaru nije ozlijeđen.
Vijest o ovakvoj nesreći koja se, prema onome što je napisao Challinger, može u potpunosti pripisati nesavršenosti FSD-a, ne ide u prilog Musku i njegovim tvrdnjama kako će Teslin softver uskoro moći u potpunosti sam upravljati vozilima, bez potrebe za ljudskom intervencijom i ispravljanjem eventualnih grešaka autonomnog softvera.
Izvor: Electrek