Facebook je do sada potrošio milijarde dolara na preuzimanje startup kompanija – prva takva velika akvizicija bio je Instagram za kojeg je dao milijardu dolara (odnosno, konačna je cifra ipak bila manja), zatim su preuzeli kompaniju za virtualnu stvarnost Oculus za 2 milijarde dolara, dok su za WhatsApp dali nevjerojatnih 22 milijarde dolara. Ove kompanije nisu mogle reći ne Zuckerbergu i njegovim milijardama dolara, no jedna od rijetkih osoba koja je odbila šefa Facebook bio je Evan Spiegel koji ga je odbio dva puta. Spiegel je jedan od osnivača i izvršni direktor Snapchata, iznimno popularne aplikacije za slanje samouništivih poruka. Zuckerberg je prvo ovu kompaniju htio kupiti za milijardu dolara, ali kada ga je Spiegel odbio, ponudio mu je čak tri milijarde dolara, no Spiegel nije pristao niti na tu svotu. Facebook je u međuvremenu predstavio vlastitu aplikaciju za slanje samouništivih poruka, no ona nije dobro prihvaćena te je većina korisnika ovakve poruke i dalje slala putem Snapchata.

Inače, Snapchat je pokrenut 2011. godine te su se putem njega prvotno mogle slati samo fotografije, a naknadno su dodane mogućnosti za slanje videozapisa i chatanja. Da je Spiegel bio u pravu kada je odbio Zucekererga pokazale su prošlogodišnje investicije u Snapchat te je, nakon tih investicija, vrijednost ove kompanije porasla na 10 milijardi dolara. Iako još nije službeno potvrđeno, više je 'upućenih izvora' potvrdilo novinarima Cneta kako je kineska kompanija Alibaba uložila 200 milijuna dolara u Snapchat, pri čemu je vrijednost ove kompanije porasla na čak 15 milijardi dolara. Prema nedavnom istraživanju comScorea, Snapchat je prošle godine bio treća najpopularnija aplikacija među mladima između 18 i 34 godine, a s novim ulaganjem Alibabe i s vrijednošću od 15 milijardi dolara, ova je kompanija sada zauzela treće mjesto kao najvrjednija startup kompanija na svijetu (treće mjesto dijeli s Palantirom), odmah iza Xiaomija i Ubera. 

Foto: AFP

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju