Vukovarski gimnazijalci pokazali kako je moguće koristiti tehnologiju u službi očuvanja i promoviranja kulturne baštine

U projektu Junior Engineer Academy 2.0 sudjelovalo je 25 srednjih škola iz Republike Hrvatske koje su ukupno prijavile 29 projekata, a projekt Vukovarski vodotoranj osvojio je izvrsno treće mjesto.

Martina Čizmić | 09.07.2022. / 11:48 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Vukovarski gimnazijalci odnijeli su još jednu nagradu za svoju inovativnost i korištenje tehnologije. Njihov projekt “Tehnologija u službi očuvanja i promoviranja kulturne baštine – Vukovarski vodotoranj” osvojio je treće mjesto na kreativnom natječaju Junior Engineer Academy.

tri vijesti o kojima se priča B-2 Spirit Zapanjili sve Potpuni šok za Iran: Detalji najpreciznijeg i najrazornijeg zračnog udara Amerikanaca dosad viđenog Nuklearna eksplozija, ilustracija Scenarij iz noćne more, ali... VIDEO Koliko treba biti udaljen da bi se preživjela eksplozija nuklearne bombe? Ruski vojnik se predaje dronu Prvi takav slučaj Jedan od najbizarnijih trenutaka suvremenog ratovanja: Ruski vojnik predao se dronu

Kako su pojasnili iz vukovarske gimnazije, na ovogodišnji donacijski natječaj Instituta za razvoj i inovativnost mladih pod nazivom Junior Engineer Academy mogle su se, osim strukovnih škola, po prvi puta prijaviti i gimnazije. Stoga jeoformljen suradnički tim vukovarske gimnazije sačinjen od učenika 2. razreda prirodoslovno-matematičkog usmjerenja, ujedno i članova eTwinning projekta The green changemakers, u sastavu Blanka Bučko, Lara Šijanović, Fran Hutinec i Hrvoje Sovar te mentora, nastavnika Davora Šijanovića i Sanje Pavlović Šijanović.

Osnovno je obilježje ovog donacijskog natječaja uspostavljanje i održavanje bliskih kontakata s tvrtkama i sveučilištima koji učenicima omogućuju rani uvid u svijet rada inženjera i kvalificiranih stručnjaka u svim područjima tehnologije i znanosti. Svaka škola u projektu dobila je zadatak prijaviti kreativnu projektnu ideju s temom Očuvanja kulturne baštine pomoću tehnologije koju će realizirati doniranom opremom. Sudjelovanje u kreativnom natječaju bilo je obvezno za sve uključene ustanove u projektu Junior Engineer Academy 2.0. Uvodne aktivnosti obuhvatile su osnovnu i naprednu edukaciju u organizaciji Instituta za razvoj i inovativnost mladih putem online video radionica temeljem kojih su usvojene sve potrebne informacije za izradu praktičnog rješenja vezanog za realizaciju idejnog projekta.

Imajući u vidu Vukovar, kao grad bogate kulturne baštine, povijesnog naslijeđa i tradicije, vukovarski gimnazijalci odlučili su izraditi IoT model vukovarskog vodotornja koji na autentičan način nastavlja čuvati sjećanja na hrabre ljude i ratnu prošlost Grada Heroja jednako kao i što odašilje poruku da je Vukovar grad okrenut budućnosti i svima koji u njemu žele živjeti, raditi, stvarati, svima koji žele biti dijelom te budućnosti.

Tako su izradili model vukovarskog vodotornja i pripadajućih sadržaja u potpunosti ispisanih na 3D printeru. Projekt, kako kažu, predstavlja spoj ponosne prošlosti i perspektivne budućnosti, a cilj mu je očuvanje kulturne baštine koja pruža i jača osjećaj identiteta, istovremeno promičući poštovanje za kulturnu raznolikost i ljudsku kreativnost. U projektu Junior Engineer Academy 2.0 sudjelovalo je 25 srednjih škola iz Republike Hrvatske koje su ukupno prijavile 29 projekata, a projekt Vukovarski vodotoranj osvojio je izvrsno treće mjesto.

Vezane vijesti