VW prestaje s proizvodnjom ovog legendarnog automobila u Europi i priprema se za budućnost

Iako će Polo i dalje biti dostupan na europskom tržištu, on se više neće proizvoditi na ovom kontinentu.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 23.09.2024. / 13:06 komentari
Volkswagen ID.2all (Foto: Volkswagen AG)

Volkswagen je na tržište električnih automobila ušao iznimno ambiciozno, s najavom investicija teških desetke milijardi dolara u elektrifikaciju te sa željom da što prije svrgnu Teslu s električnog trona. No pokazalo se kako su želje jedno, a stvarnost drugo. Njihov ID.3, najavljen kao treći najvažniji VW-ov automobil u povijesti nakon Bube i Golfa nije privukao veliki interes kupaca, a u međuvremenu se na tržištu pojavila neka nova imena s dalekog istoka koja bi mogla donijeti priličnu disrupciju na ovo tržište. Kineske tvrtke poput BYD-a, MG-a, Nia i drugih konkuriraju ne samo nižim cijenama u odnosu na tradicionalne proizvođače automobila, već i naprednom tehnologijom.

tri vijesti o kojima se priča Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo

  Volkswagen Automobilski div u velikim problemima: Ne isključuju mogućnost gašenja tvornica u Njemačkoj i otkaza

Dosadašnja situacija na tržištu pokazala je kako kupci, pogotovo u Europi nisu toliko zainteresirani za velike i skupe električne automobile, već im pri kupovini najveću ulogu igra cijena. Zato su se proizvođači automobila morali prilagoditi tim željama kupaca i krenuti u razvoj što jeftinijih e-vozila.

Posljednji Volkswagenov potez u tom smjeru jest kraj proizvodnje njihova legendarnog modela Polo u Europi. Naime, ovaj se legendarni mali automobil do sada proizvodio u tvornici u španjolskoj Pamploni još od 1984. godine, no VW ima druge planove za taj pogon. Umjesto Pola, oni sada u toj tvornici namjeravaju proizvoditi dva manja (i jeftinija) modela električnih vozila, a proizvodnja bi trebala početi tijekom 2026. godine.

Oba modela trebala bi biti bazirana na platformi MEB, a što možemo očekivati od njih, vidjeli smo prošle godine kada je VW prikazao koncept modela ID.2all. Riječ je o automobilu koji je klasu ispod modela ID.3 i čija bi cijena trebala iznositi manje od 25 tisuća eura. Osim vanjskog izgleda, naknadno je prikazan i interijer ovog automobila, a iz njemačke kompanije kažu da novi vanjski dizajn, ali i unutrašnjost pokazuju smjer u kojem žele odvesti taj brend u budućnosti.

Osim klasičnog modela ID.2all, VW je najavio i njegovu malo veću, SUV verziju koju namjeravaju predstaviti nakon proizvodne verzije ovog vozila. A ta proizvodna verzija, prema glavnom dizajneru tvrtke Andreasu Mindtu, izgleda puno bolje u odnosu na ranije prikazani koncept te prikazuje novi VW-ov dizajnerski jezik. 

Volkswagen VW smanjuje cijene električnih automobila, a najavljuje i implementaciju ChatGPT-a u svoja vozila  

Kako će izgledati taj automobil i novi dizajnerski jezik, morat ćemo sačekati još neko vrijeme pa se tako spominje kraj sljedeće ili početak 2026. godine kao razdoblje u kojem bi njemačka kompanija trebala predstaviti svoj najjeftiniji električni model. Ubrzo nakon toga očekujemo i predstavljanje njegove SUV varijante koja će biti (malo) skuplja.

Treba naglasiti kako će Polo i dalje biti dostupan na europskom tržištu, no više se neće proizvoditi u Europi, već u tvornici u Južnoj Africi, dok će se u tvornici u Španjolskoj i dalje proizvoditi T-Cross i Taigo.

Izvor: Electrek

Vezane vijesti