Volkswagen je na tržište električnih automobila ušao iznimno ambiciozno, s najavom investicija teških desetke milijardi dolara u elektrifikaciju te sa željom da što prije svrgnu Teslu s električnog trona. No pokazalo se kako su želje jedno, a stvarnost drugo. Njihov ID.3, najavljen kao treći najvažniji VW-ov automobil u povijesti nakon Bube i Golfa nije privukao veliki interes kupaca, a u međuvremenu se na tržištu pojavila neka nova imena s dalekog istoka koja bi mogla donijeti priličnu disrupciju na ovo tržište. Kineske tvrtke poput BYD-a, MG-a, Nia i drugih konkuriraju ne samo nižim cijenama u odnosu na tradicionalne proizvođače automobila, već i naprednom tehnologijom.

tri vijesti o kojima se priča Droga, ilustracija Roditelji, oprez! "Najopasnija mreža za mlade": Omiljena platforma prepuna je seksualnih predatora i dilera droge Cheyava Falls u dolini Neretva Vallis u krateru Jezero na Marsu Na Marsu NASA zagolicala maštu javnosti: U dolini Neretve pronađeni tragovi izvanzemaljskog života? BYD-jevi automobili, ilustracija Jednostavno je Nema tu nikakve magije: Šef Riviana objasnio zašto su kineski automobili jeftiniji od konkurencije

  Volkswagen Automobilski div u velikim problemima: Ne isključuju mogućnost gašenja tvornica u Njemačkoj i otkaza

Dosadašnja situacija na tržištu pokazala je kako kupci, pogotovo u Europi nisu toliko zainteresirani za velike i skupe električne automobile, već im pri kupovini najveću ulogu igra cijena. Zato su se proizvođači automobila morali prilagoditi tim željama kupaca i krenuti u razvoj što jeftinijih e-vozila.

Posljednji Volkswagenov potez u tom smjeru jest kraj proizvodnje njihova legendarnog modela Polo u Europi. Naime, ovaj se legendarni mali automobil do sada proizvodio u tvornici u španjolskoj Pamploni još od 1984. godine, no VW ima druge planove za taj pogon. Umjesto Pola, oni sada u toj tvornici namjeravaju proizvoditi dva manja (i jeftinija) modela električnih vozila, a proizvodnja bi trebala početi tijekom 2026. godine.

Oba modela trebala bi biti bazirana na platformi MEB, a što možemo očekivati od njih, vidjeli smo prošle godine kada je VW prikazao koncept modela ID.2all. Riječ je o automobilu koji je klasu ispod modela ID.3 i čija bi cijena trebala iznositi manje od 25 tisuća eura. Osim vanjskog izgleda, naknadno je prikazan i interijer ovog automobila, a iz njemačke kompanije kažu da novi vanjski dizajn, ali i unutrašnjost pokazuju smjer u kojem žele odvesti taj brend u budućnosti.

Osim klasičnog modela ID.2all, VW je najavio i njegovu malo veću, SUV verziju koju namjeravaju predstaviti nakon proizvodne verzije ovog vozila. A ta proizvodna verzija, prema glavnom dizajneru tvrtke Andreasu Mindtu, izgleda puno bolje u odnosu na ranije prikazani koncept te prikazuje novi VW-ov dizajnerski jezik. 

Volkswagen VW smanjuje cijene električnih automobila, a najavljuje i implementaciju ChatGPT-a u svoja vozila  

Kako će izgledati taj automobil i novi dizajnerski jezik, morat ćemo sačekati još neko vrijeme pa se tako spominje kraj sljedeće ili početak 2026. godine kao razdoblje u kojem bi njemačka kompanija trebala predstaviti svoj najjeftiniji električni model. Ubrzo nakon toga očekujemo i predstavljanje njegove SUV varijante koja će biti (malo) skuplja.

Treba naglasiti kako će Polo i dalje biti dostupan na europskom tržištu, no više se neće proizvoditi u Europi, već u tvornici u Južnoj Africi, dok će se u tvornici u Španjolskoj i dalje proizvoditi T-Cross i Taigo.

Izvor: Electrek