Waymo najavio širenje na još jedno tržište: Vozačke dozvole mogle bi postati nepotrebne

Američka kompanija u suradnji s Uberom proširila se na još jedno tržište.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 25.06.2025. / 13:40 komentari
Waymovi robotaksiji, ilustracija (Foto: Afp)

Waymo nastavlja sa širenjem svoje usluge robotaksi servisa u SAD-u. Njihova vozila u kojima nema vozača već njima u potpunosti upravljaju računala od sada su javnosti dostupna i u Atlanti. Slično kao i u Austinu, za pružanje usluge robotaksija u ovom gradu Waymo surađuje s Uberom te je jedino putem ove aplikacije moguće naručiti robotaksi.

tri vijesti o kojima se priča Nuklearna eksplozija, ilustracija Scenarij iz noćne more, ali... VIDEO Koliko treba biti udaljen da bi se preživjela eksplozija nuklearne bombe? Elon Musk Zar zaista to ne koristi? Je li to moguće? U javnost procurila nevjerojatna tvrdnja Muskovih odvjetnika B-2 Spirit Zapanjili sve Potpuni šok za Iran: Detalji najpreciznijeg i najrazornijeg zračnog udara Amerikanaca dosad viđenog

Wayveov autonomni automobil Putujete u London? Uskoro ćete se moći voziti u automobilima budućnosti

Na ovom tržištu Waymo koristi električne automobile Jaguar I-PACE koji su opremljeni s njihovom autonomnog tehnologijom, odnosno kako je nazivaju u toj kompaniji - s Waymo Driverom. Na početku će autonomni Jaguari imati ograničen prostor kretanja pa se tako neće voziti autocestama i nećete moći naručiti vožnju do aerodroma s robotaksijima, no to bi se u budućnosti moglo promijeniti.

Dok se u Atlanti Waymov taksi može naručiti samo putem Uberove aplikacije, stanovnici Phoenixa, Los Angelesa i San Francisca ova vozila mogu naručiti putem posebne aplikacije Waymo One. Koliko su ova vozila popularna na tržištima na kojima djeluju, najbolje možemo vidjeti po broju tjednih vožnji koje su konstantno u porastu. Trenutačno svakog tjedna Waymovi robotaksiji obave više od 250 tisuća plaćenih vožnji.

Petina narudžbi putem Ubera su autonomne vožnje

U Austinu je Waymo dostupan još od ožujka ove godine, a prema nekim podacima, čak petina narudžbi taksija putem Ubera odnosi se upravo na ovaj tip robotaksija.

Stanovnici ovog američkog grada prije nekoliko dana dobili su još jednu mogućnost vožnje s autonomnim vozilima. Naravno, riječ je o Tesli i njihovom robotaksi servisu koji je za sada dostupan samo za odabrane korisnike i uz mali broj Modela Y opremljenim autonomnom tehnologijom. Autonomne Tesle također operiraju samo na ograničenom dijelu grada, a za razliku od Waymovih robotaksija u kojima osim putnika, nema ljudi, u Teslama na prednjem sjedištu (no ne na mjestu vozača, nego suvozača) sjedi operator koji bi trebao predstavljati garanciju sigurnosti.

Tesla, ilustracija Uspješan start, ali ne bez problema: Ovo je za Teslu prilika teška bilijun dolara

Waymovo širenje na nova tržišta, kao i Teslin početak testiranja automobila bez vozača, zajedno s više kineskih kompanija koje na lokalnom tržištu pružaju uslugu robotaksija, pokazuju kako se polako bližimo vremenu u kojem nam vozačke dozvole više neće trebati. Trenutačno smo još u početnoj fazi robotaksija, no milijuni odvoženih kilometara bez nekih većih problema pokazuju da je tehnologija na dobrom putu, iako je jasno kako će proći još dosta godina prije nego računala većinom zamijene ljude za upravljačima.

Izvor: CNBC
 

Vezane vijesti