Waymo najavio širenje usluge robotaksija na još jedno tržište

Nakon Austina, Waymovi autonomni automobili prevozit će putnike u još jednom gradu u Teksasu.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 29.07.2025. / 12:01 komentari
Waymo, ilustracija (Foto: Afp)

Google, odnosno njihov poseban odjel Waymo godinama je razvijao i testirao tehnologiju autonomne vožnje, da bi krajem 2020. godine pokrenuli prvu takvu uslugu komercijalnih robotaksija. Ono što se do tada činilo kao znanstvena-fantastika, postalo je stvarnost - ljudi su na ograničenom području Phoenixa mogli putem mobitela pozvati taksi, a pokupio bi ih i na odredište odvezao automobil u kojem nema vozača.

tri vijesti o kojima se priča 3I/ATLAS Ne slažu se svi s njim Upozorenje astrofizičara s Harvarda: Na međuzvjezdanom objektu dolaze izvanzemaljci? Vishing, ilustracija Oprez Savjet stručnjaka: Ovo su 2 najvažnija znaka da vas netko pokušava prevariti Udar munje, ilustracija Bolje spriječiti... Znate li kako zaštititi svoje električne uređaje tijekom grmljavinskog nevremena?

Kada se usluga pokazala pouzdanom i sigurnom, Waymo je počeo sa širenjem svoje usluge i na druga tržišta. Robotaksiji su polako postali dostupni i stanovnicima San Francisca i Los Angelesa, kao i Austina u Teksasu, gdje su dogovorili suradnju s Uberom.

Suradnja s Uberom

Kompanija je ranije najavila širenje i na nova tržišta (Atlanta, Miami i Washington DC), a ovog tjedna objavili su kako će u vožnjama robotaksija od sljedeće godine moći uživati i stanovnici još jednog grada u Teksasu - Dallasa. Dok se u Austinu Waymovi autonomni taksiji ne mogu naručiti putem njihove aplikacije Waymo One, već samo putem Uberove aplikacije, stanovnici Dallasa moći će koristiti Waymovu aplikaciju.

Točan datum kada će Googleova kompanija pokrenuti ovaj servis u Dallasu još nije poznat. Prije nego robotaksiji počnu prevoziti ljude, potrebna su testiranja i probne vožnje na tom tržištu. Uobičajeno Waymo prvo testira vozila u kojima se nalazi testni vozač koji je spreman na preuzimanje kontrole, a nakon toga taj servis se testira sa zaposlenicima kompanije. Kada se usluga pokaže potpuno sigurnom, onda kreću s komercijalnom primjenom, odnosno počinju s prijevozom putnika kojima te vožnje i naplaćuju.

Sve veća konkurencija

Iako je Waymo daleko ispred svih na ovom tržištu, barem u SAD-u jer su i kineske kompanije do sada ostvarile veliki napredak, konkurencija na lokalnom tržištu sve je veća. Velike planove s robotaksijima ima i Elon Musk, a svoje je dugogodišnje najave napokon proveo u djelo prošli mjesec kada su prve autonomne Tesle počele prevoziti putnike u Austinu.

Planove s robotaksijima ima i Amazon. Njihov odjel za autonomnu vožnju Zoox već neko vrijeme testira vozila u kojima nema vozača, a iako ta testiranja do sada nisu prošla savršeno, nadaju se kako bi do kraja ove godine mogli pokrenuti svoju uslugu robotaksija na cestama Las Vegasa.

Tržište robotaksija i autonomnih vozila još je povojima, a kako tehnologija bude napredovala, u budućnosti možemo očekivati da će takva vozila postati svakodnevni prizor na ulicama gradova diljem svijeta - vjerujemo jednom i na hrvatskim cestama.

Izvor: AP 

Komentirajte clanke na portalima Nove TV i osvojite vrijedne nagrade

Vezane vijesti