Waymo predstavio novi model robotaksija na kojem surađuju s Kinezima

Novi model nije vizualno atraktivan, a Waymo je u njemu stavio naglasak na rezanje troškova.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 20.08.2024. / 12:25

Waymov robotaksi (Foto: Waymo)

Waymo je predstavio novu, već šestu generaciju svog robotaksija koja je tehnološki naprednija u odnosu na prijašnje modele, iako dolazi s manje kamera i radara. Nova tehnologija integrirana je u električna vozila kineskog Zeekra, koji je u vlasništvu Geelyja, a osim što je ova generacija robotaksija prostranija, ona je i - jeftinija. S obzirom na to da Alphabet sada surađuje s kineskom kompanijom, tek treba vidjeti hoće li se na ta vozila primjenjivati nove tarife, odnosno carine zbog kojih bi se cijene kineskih električnih vozila u SAD-u trebale značajno povećati.

Muškarac ne može spavati, ilustracija Frustracija i očaj: Zbog robotaksija stanovnici San Francisca ne mogu spavati

Waymo trenutačno na nekoliko tržišta na kojima pruža usluge robotaksija koristi dva modela automobila kao robotaksije - Chrysler Pacifica i Jaguar I-Pace. U odnosu na njih, Zeekrova vozila trebala bi imati 13 kamera, 6 radara i 4 lidara (starije generacije imaju čak 29 kamera i 5 lidara) koji će im omogućiti pokrivanje prostora do 500 metara oko vozila, a smanjenjem njihova broja postignute su značajne financijske uštede. Naravno, robotaksiji će moći voziti i po danu i po noći te po raznim vremenskim uvjetima.

Novi modeli robotaksija neće zamijeniti postojeća vozila te će se u sklopu njihova servisa koristiti sva tri modela automobila. Da Waymova vozila odavno nisu samo nekakva eksperimentalna tehnologija pokazuju i podaci o broju vožnji - s njihovim robotaksijima svakog tjedna vozi se oko 50 tisuća osoba, a tvrtka je do sada obavila više od 2 milijuna vožnji.

Kako možete vidjeti na fotografijama objavljenim na službenom Waymovom blogu, na novoj generaciji Zeekrovih robotaksija naglasak nije stavljen na atraktivan dizajn. Dok neće dobiti pohvale za izgled, ova vozila imaju svoje prednosti koje će razveseliti putnike - nisku stepenicu za lakši ulazak u vozilo, viši krov, više mjesta za noge između prednje i stražnje klupe itd.

Waymo je već počeo s testiranjem ovih vozila na ulicama SAD-a, odnosno na tržištima na kojima ima dozvolu za svoj servis, a na početku će se u njima nalaziti i zaposlenici tvrtke. Ipak, kako će vozila koristiti tehnologiju koja je već testirana i koristi se u ostalih 5 generacija Waymovih vozila, za očekivati je kako bi se i ovi modeli uskoro mogli početi koristiti za prijevoz putnika.

Ekran u Waymovom automobilu Zbog velike potražnje najavili su širenje usluge robotaksija

Kako su objasnili na The Vergeu, za skaliranje operacija i širenje robotaksija na nova tržišta, smanjivanje troškova bit će od velike važnosti ne samo za Waymo, već i za ostale tvrtke koje razvijaju slične servise, zbog čega će nova generacija robotaksija biti od velike važnosti za daljnje širenje poslovanja ove Googleove kompanije. Iako nisu poznate financijske brojke vezane uz Waymo, Alphabet u izvještajima objavljuje podatke za odjel “Other Bets” koji uključuje i ovu robotaksi kompaniju. Tijekom drugog kvartala tvrtka je ostvarila prihode od 365 milijuna dolara, što je porast u odnosu na 285 milijuna iz istog razdoblja godinu dana ranije. No tijekom istog tog razdoblja porastao je i gubitak kompanije i to s 813 milijuna na čak 1,13 milijardi dolara koliko je taj odjel bio u crvenom u drugom ovogodišnjem kvartalu.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti