Vozači taksija jedna su od najugroženijih skupina kada je u pitanju opasnost od zaraze koronavirusom jer svakodnevno u malom i zatvorenom prostoru prevoze velik broj ljudi koji su potencijalno zaraženi i mogu na njih prenijeti virus. Iako je, s obzirom na to da se provode brojne mjere ograničavanja kretanja ljudi, danas broj putnika puno manji, vozači i dalje strahuju od mogućnosti zaraze te u nekim situacijama i odbijaju voziti putnike za koje misle da su bili u kontaktu s osobama zaraženim koronavirusom. Npr. nedavno je jedan vozač Waymova taksija odbio naručenu vožnju zaposlenika Intela iz njihova kampusa u Arizoni jer je čuo da se tamo pojavio koronavirus.
Kako bi spriječili mogućnost zaraze vozača, iz Wayma su ovaj tjedan objavili da pauziraju operacije taksi-servisa Waymo One u Phoenixu te testiranja svog servisa na javnim cestama u Kaliforniji. No ipak u Phoenixu, u kojem imaju dozvolu za potpuno autonomni servis za prijevoz – bez potrebe za backup vozačem, nastavili su s jednm programom koji je ograničen samo na određene kvartove.
Taj je program najsigurniji za zaposlenike Wayma i vozači tih automobila sigurno se neće zaraziti jer ih – nema. Naime, automobili Chrysler Pacifica potpuno su autonomni i njima upravlja računalo, bez potrebe za dodatnim vozačem te ih se naziva robotaksijima. Kada putnici naruče taksi preko aplikacije, u automobilu koji ih pokupi neće biti vozača, već će putnici adresu odredišta reći računalu (ili će je napisati unutar aplikacije) i automobil će ih sam, bez vozača, odvesti na tu adresu.
U Waymu razmišljaju i o sigurnosti putnika kojima će ostaviti sredstava za dezinfekciju u automobilu, a nekoliko puta dnevno čistit će i dezinficirati vozila kako bi se smanjila mogućnost zaraze putnika koji se voze u njima.
Izvor: TechCrunche