Najveće godišnje okupljanje WordPress zajednice u Hrvatskoj, ove godine po prvi puta dolazi u Zagreb. Tako će od 1. do 3. rujna,  Muzeju suvremene umjetnosti postati glavno okupljalište članova WordPress zajednice kako iz Hrvatske, tako i iz svijeta. 

Nakon dva izuzetno uspješna godišnja izdanja hrvatskog WordCampa – WordCamp Rijeka 2015. i WordCamp Split 2016. – koji su zajedno okupila više od 500 sudionika čiji su profesionalni život ili hobi vezani uz WordPress, očekuje se da će prvi zagrebački WordCamp biti dosad najveće pojedinačno događanje u Hrvatskoj vezano uz WordPress.

WordPress zajednica ključ je uspjeha ove open source platforme

WordPress je najpopularnija svjetska platforma za objavljivanje sadržaja na webu koju trenutačno koristi više od 27 posto svjetskih internet stranica, odnosno oko 60 milijuna web stranica različite namjene – od osobnih blogova preko portala raznih vrsta do e-trgovina.

Od 2003. godine kada je nastao, WordPress je postao jedan od najvažnijih svjetskih open source projekata kroz koji se demokratizira online izdavaštvo te se promiču vrijednosti zajedničkog rada i doprinosa projektima otvorenog koda.

Radi se o korisnicima privlačnoj platformi koja s jedne strane osobama bez gotovo ikakvih tehničkih znanja omogućava da pokrenu svoj blog ili web stranicu, dok s druge strane nudi veliku razinu fleksibilnosti koja web profesionalcima, poput programera i dizajnera, stavlja na raspolaganje velike mogućnosti prilagodbe za pojedini web projekt.

Razgranata, neformalna WordPress zajednica, koja rado pomaže drugim korisnicima WordPressa prilikom implementacije web projekata, razvija dodatne programske module ili prevodi WordPress na druge jezike također je jedan od glavnih razloga globalnog uspjeha WordPressa. Krovna okupljanja na razini gradova, odnosno u slučaju Hrvatske na nacionalnoj razini kroz ovogodišnji WordCamp Zagreb, središnja su mjesta druženja, razmjene iskustava, učenja i ostvarivanja novih kontakata.

WordCamp Zagreb i ove će se godine tradicionalno održati tijekom tri dana. Središnji konferencijski dan, 2. rujna, bit će obilježen predavanjima vrhunskih domaćih i međunarodnih predavača, od kojih su mnogi na WordCamp događanjima u drugim zemljama proglašeni najboljim predavačima. Fokus će biti na temama poput funkcionalnog, modernog web dizajna, različitim načinima implementacije WordPressa za pojedine web funkcionalnosti i novim rješenjima vezanim uz WordPress.

Objavljen i raspored predavanja

WordCamp Zagreb svojim će predavanjem pod nazivom "The Human-Centered Brand" otvoriti Nela Dunato, prema ocjeni publike najbolja predavačica na prošlogodišnjem WordCampu u Splitu. U sklopu prvog tracka na rasporedu će potom biti teme vezane uz konkretne primjere uspješnih projekata izgrađenih na WordPressu, kao i one posebno namijenjene freelancerima – primjerice, sa savjetima kako jednokratni posao pretvoriti u trajni odnos i kako biti dobar freelancer.

Tijekom drugog tracka posjetitelji će, pak, imati prilike naučiti kako razvijati dodatke za WordPress, kako od toga živjeti te kako koristiti neke od danas ključnih tehnologija u web developmentu.

Objavljen je i cjelokupni zasad potvrđeni raspored WordCampa Zagreb, a uskoro će biti dodan i raspored besplatnih radionica koje će se ove godine održati u čak četiri tracka – osnove WordPressa, poslovne teme, razvoj rješenja s tehničke strane, te track vezan uz teme osobnog razvoja.

Simbolična cijena ulaznice

Cijena osnovne ulaznice simbolična je – 20 eura – što će omogućiti najširem krugu zainteresiranih posjetitelja da dođu na WordCamp, u skladu s pravilima i misijom WordPress Foundationa, organizacije koja se brine o daljnjem razvoju WordPressa i u suradnji s kojom hrvatska WordPress zajednica organizira WordCamp Zagreb.

Redovna ulaznica omogućit će ulaz na sva predavanja u dva tracka tijekom glavnog dana konferencije, u što su uključeni ručak i kava toga dana, majica za posjetitelje te dolazak na afterparty. Oni koji imaju ulaznicu za WordCamp Zagreb također će imati prednost prilikom prijave na besplatne radionice prvog dana, kao i za sudjelovanje na Contributor Dayu trećeg dana WordCampa.

Ove će godine po prvi puta u slučaju hrvatskih WordCamp događanja biti ponuđene i posebne ulaznice za freelancere po cijeni od 40 eura te ulaznice za male tvrtke po cijeni od 180 eura, namijenjene onima čije je poslovanje vezano uz izradu web rješenja ili pak samostalno žive od WordPressa, radeći s njim na bilo koji način. Obje skupine posjetitelja na ovaj način imaju mogućnost dodatno pomoći daljnjem razvoju hrvatske WordPress zajednice.