Iz Xiaomija su se nedavno pohvalili velikom potražnjom za svojim prvim električnim automobilom SU7. Iako je automobil službeno lansiran tek krajem ožujka, dok su isporuke počele početkom travnja, u nešto više od mjesec dana isporučeno je čak 10 tisuća vozila, a kineska tvrtka namjerava ubrzati njegovu proizvodnju kako bi do kraja godine isporučili čak 100 tisuća vozila. Prilično impresivno za kompaniju koja je poznata po telefonima i drugim uređajima potrošačke elektronike i koja je tek nedavno stupila na iznimno konkurentno tržište električnih automobila.
tri vijesti o kojima se priča


Dok mogu biti zadovoljni potražnjom za svojim prvim vozilom, Xiaomi se već priprema za budućnost te su se na mreži pojavile informacije kako pripremaju konkurenta najpopularnijem modelu e-vozila na svijetu, Teslinu Modelu Y.
Prema izvorima upoznatim sa situacijom u kineskoj tvrtki, Xiaomi još od 2021. godine, od kada je izvršni direktor Lei Jun najavio ambicije širenja na automobilsko tržište, planiraju razvoj SUV-a koji će na tržištu konkurirati Teslinom najpopularnijem modelu. Prioritet su ipak stavili na SU7, a sada kada je ovaj automobil finaliziran i počela je prodaja, fokus se premješta na SUV model. Iz Xiaomija planiraju njegovo lansiranje već krajem sljedeće godine ili najkasnije početkom 2026. godine. Treba naglasiti kako se upravo u to vrijeme očekuje dovršetak druge faze Xiaomijeve velike tvornice u Pekingu. Godišnji kapacitet tvornice iznosi 300 tisuća vozila, s tim da je kapacitet svake faze 150 tisuća komada, što jasno govori o ambicijama kineske kompanije na tržištu automobila tijekom sljedećih godina.
Kako bi mogao uspješno konkurirati Teslinom bestselleru, Xiaomijev SUV morat će imati i pristupačnu cijenu, no još je rano govoriti koliko bi taj model mogao stajati. Ipak, prema izvorima upoznatim s kompanijom, u Xiaomiju već razmišljaju i o takvom cjenovno povoljnijem električnom automobilu s kojim se nadaju osvojiti što veći dio tržišta.
O čemu se konkretno radi, tj. kakav tip vozila planiraju i kakve će biti njegove specifikacije, još je rano reći, no nagađa se kako će biti osjetno jeftiniji od njihova prvog e-vozila. Dok početna cijena ovog automobila, kada se preračuna u euro, oko 28 tisuća eura, treći model koji su spomenuli na stranici Cnevpost trebao bi stajati manje od 20 tisuća eura.