YouTube uvodi stroža pravila za sudjelovanje u partnerskom programu

Najpopularnija platforma za dijeljenje videosadržaja uvodi nova pravila za unovčavanje kanala.

Tomislav Ćuto Tomislav Ćuto | 17.01.2018. / 07:23

YouTube (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Prošla 2017. godina na platformi YouTube bila je, naravno, vrlo zanimljiva, nastavljen je rast objavljivanja videosadržaja, no bilo je i dosta kontroverzi, pogotovo u vezi s pravilila za unovčavanje YouTube kanala. Oglasni je prostor ono od čega živi YouTube, baš kao i većina onih koji objavljuju sadržaje na njemu. Uostalom, najpopularniji youtuberi na svijetu danas su istinske zvijezde, u istom rangu, neki možda čak i stepenicu više, kao i filmske zvijezde, sportaši, glazbenici… Zarađuju mnogo novca, imaju milijune pratitelja, žive vrlo luksuznim životom.

Krajem 2017. došlo je do brojnih rasprava, upravo prema najpopularnijim likovima na platformi YouTube zbog toga što su neki njihovi videozapisi jednostavno onemogućeni u oglašavanju ili, bolje rečeno, jer od njih neće zaraditi ništa. YouTube i njegovi algoritmi vrlo često nisu odradili posao kako treba, stoga su automatski brojni vrlo gledani videozapisi označeni kao neprikladni za oglašavanje i njihovi autori su ostali bez profita, zbog čega su prozivali YouTube i njegovu ponekad vrlo čudnu politiku procjene videozapisa koji su u skladu s pravilima.

U travnju prošle godine YouTube je objavio nova pravila vezana za sudjelovanje u YouTube Partner Programu, što je prvi preduvjet za zaradu. Tako je postavljena donja granica od 10.000 pregleda na pojedinom YouTube kanalu od početka njegova “života” na toj platformi. Ako ste imali toliko pregleda, automatski ste mogli sudjelovati u YouTube Partner Programu i zarađivati od oglasa na svojim videozapisima. Naravno, pod uvjetom da je sadržaj vaših videozapisa zadovoljavao sve ostale kriterije i pravila koje je definirao YouTube.

Sada je YouTube odlučio redefinirati pravila i poprilično ih postrožiti, pa tako svi kanali koji nemaju najmanje 4000 sati ukupnih pregleda u posljednjih 12 mjeseci, ali i najmanje 1000 pretplatnika na svojem kanalu neće moći sudjelovati u YouTube Partner Programu niti zarađivati od oglasa na svojim videozapisima. U detaljnoj objavi na službenom blogu YouTubea najpopularnija videoplatforma na svijetu pokušala je objasniti zašto se uvode nova pravila, a već su krenule i brojne rasprave o tome je li to ispravno i korektno, odnosno što to donosi svima koji imaju YouTube kanale, a ne zadovoljavaju navedene kriterije…

Nova pravila stupaju na snagu 20. veljače 2018. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti