Zabrana pristupa poslovnom emailu nakon radnog vremena zaposlenicima može izazvati stres i nelagodu

Veliki broj zaposlenih doživljava stres kada u slobodno vrijeme primaju poslovne mailove, no za dio njih odvojenost od poslovnog mailova izvan radnog vremena također može izazvat stres.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 19.10.2019. / 08:15

Zabrinutost (Foto: Getty images)

U današnjem brzom i modernom načinu života u kojem smo konstantno povezani i uvijek dostupni, mnogi ljudi izgubili su balans između privatnog i poslovnog života. Iako bi voljeli da nakon završetka radnog vremena do sljedećeg jutra tj. radnog dana ne razmišljamo o poslu nego se prepustimo sebi, našim osobnim stvarima, prijateljima i obitelji, za mnoge to je samo neostvariva želja.

Pazite na inboks (Foto: Getty Images) Česta hakerska taktika: Dobro pazite na mailove koje vam šalju šefovi

Poslovni mailovi, a nekad i pozivi konstantno pristižu tako da se zaposlenici ne mogu posvetiti privatnom vremenu, već razmišljaju o projektima, odgovaraju na mailove itd. Takav tempo svi ne mogu izdržati pa danas sve češće svjedočimo "izgaranju" na poslu, a u nekim državama i kompanijama pokušavaju promijeniti situaciju i radnike osloboditi poslovnih obveza i emailova nakon završetka radnog vremena. Npr. serveri u Volkswagenu u Njemačkoj konfigurirani su tako da zaposlenici na telefonima ne mogu primati mailove od 30 minuta nakon završetka radnog dana do pola sata prije početka radnog vremena sljedećeg dana. Lidl u Belgiji zabranio je slanje mailova između 18 sati i 7 ujutro kako bi pomogao zaposlenicima u bezbrižnom provođenju slobodnog vremena.

Pravo biti nepovezan

Također, Francuska je 2017. donijela zakon za kompanije s više od 50 zaposlenih koje bi trebale donijeti odluku o vremenu kada se ne smiju slati i odgovarati mailovi. I u New Yorku su počeli razgovori o tome kako bi zaposlenicima trebali omogućiti "pravo biti nepovezan" nakon posla.

Zaposlenici u hrvatskim kompanijama, naravno, ne bi imali ništa protiv sličnih pravila, no posljednja istraživanja pokazala su da za sve zabrana pristupa emailu nakon radnog vremena i nije najbolje rješenje jer i to može dovesti do stresa i nezadovoljstva. Naime, dio zaposlenika, pogotovo onih ambicioznijih, želio bi imati pristup mailovima cijelo vrijeme jer im to omogućava fleksibilnost radnog vremena i kvalitetnije obavljanje posla.

Najgore je pogođena Europa Poznati e-mail servis pao i u Hrvatskoj: Brojni korisnici ne mogu pristupiti mailovima

Osim što ih to sputava u ostvarivanju poslovnih ciljeva, problem je što će se izvan radnog vremena nakupiti gomila emailova na koje će moći odgovoriti tek kada dođu na posao. Dakle, prvo će trebati riješiti zaostatke (što može trajati satima) i tek se onda posvetiti tom radnom danu, za što više nema puno vremena. Naravno, to uzrokuje dodatan stres, nervozu i zabrinutost te su zaposlenici pod konstantnim opterećenjem.

Kakav je vaš stav prema takvoj situaciji – trebaju li kompanije zabraniti pristup poslovnim mailovima nakon radnog vremena?

Izvor: BBC
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti