Kako smo nedavno imali prilike čuti na konferenciji Digital Difference in Banking koja je održana u Londonu, nakon godina stagnacije i odupiranja promjenama, velik broj banaka danas ulaže milijarde dolara u nove tehnologije koje će im pomoći u borbi s fintech kompanijama, dok će korisnicima omogućiti nove usluge i bolje iskustvo korištenja. No te nove tehnologije, umjetna inteligencija i automatizacija, kao i u drugim industrijama, rezultirat će smanjenjem ljudske radne snage.
Velike banke već su krenule u redukciju radne snage, ali ono najgore tek slijedi. Prema predviđanjima Wells Farga, samo u SAD-u tijekom sljedećeg desetljeća bez posla će ostati više od 200 tisuća ljudi, što predstavlja oko 10 posto poslova u bankama. Zamjenom ljudi s tehnologijom povećat će se učinkovitost banaka i smanjiti troškovi. Primjerice, umjetna inteligencija trebala bi smanjiti troškove izračuna hipoteka za 10 do 20 posto, sve češće koristit će se chatbotovi, softverski alati za asistiranje u donošenju odluka, a smanjit će se troškovi headhuntinga za 20 do 30 posto.
Dio stručnjaka smatra da će se, zahvaljujući tehnologiji koja ljudima "krade" poslove, otvoriti nova radna mjesta te da će dosadne i ponavljajuće poslove zamijeniti neki zanimljiviji poslovi, no u slučaju banaka to, čini se, neće biti slučaj. Radnici koji u pozivnim centrima, poslovnicama i uredima banaka ostanu bez posla, smatraju analitičari, neće tako lako pronaći nove poslove te je pitanje u kojim će sektorima tražiti zaposlenje, jednom kada se ponovno nađu na burzi rada.
Bankarski sektor trenutačno ulaže najviše novca u tehnologiju od svih industrija, napominju na TechSpotu, a sličan izvještaj o otkazima nedavno je objavljen i u Financial Timesu, u kojem se govori o čak desecima tisuća otkaza u Citibanku te da bi čak polovica od 97 tisuća zaposlenih u Deutche Banku mogla ostati bez posla.