Iako ga Google nikad nije proglasio još jednom društvenom mrežom, Google+ postaje sve ozbiljnija prijetnja prvenstveno Facebooku, a onda i ostalim društvenim mrežama. Google+ nije savršen i trebat će mu još koja godina da sazre, no gledano iz druge perspektive u samo dvije i pol godine, ovaj je Googleov servis postao druga najpopularnija društvena mreža s preko 500 milijuna aktivnih korisnika.

Očito je kako Google ima dobru poziciju da Google+ u dogledno vrijeme nadmaši popularnost Facebooka. Vjerojatno nikad neće biti ista mreža, no ako se osvrnemo na ove dvije i pol godine, Google+ je napredovao poprilično.

Čim je predstavljen, otvorili smo profil i malo po malo ga gradili, proučavali, gledali kako se razvija. Moram priznati da je u prvih godinu i pol Google+ izgledao kao da je na rubu egzistencije, no s moćnom kompanijom iza sebe, jasno je bilo kako se ne misli odustati. Osim tražilice, Google nam na jednom mjestu nudi nekoliko najbitnijih servisa — tražilicu, YouTube, Gmail, GDocs i ostale servise, dok s druge strane Facebook ima prilično drugačiju situaciju.

Posljednja brojka aktivnih korisnika objavljena je krajem prošle godine, a pokazuje 540 milijuna aktivnih korisnika, što me nije začudilo, jer pratim Google+ od početka i vidim što se događa i kako se razvija. Moram priznati da sadržaj za ZIMO sve više tražim na Google+ jer možete pronaći neke stvari koje ne biste našli tradicionalnim načinom — surfajući raznim web stranicama.

U srži prilično jednostavan, Google+ pokazuje sve veći interes korisnika, a marketingaši su ga konačno prepoznali kao servis na koji treba itekako obratiti pažnju. Google ulaže mnogo resursa u razvoj ove društvene mreže stoga je pravo vrijeme da krenete u istraživanje Plusa, ako već do sad niste — pogotovo ako ste community manager ili content creator.

Google+ može služiti za mnogo toga. Primjerice Robert Scoble ga koristi kao blog, pa tako cijele postove piše upravo na njemu, fotografi objavljuju svoje slike u visokoj rezoluciji, dok ga neki koriste kako bi promovirali svoje proizvode ili usluge. S druge strane, Google+ može biti odličan izvor informacija i mjesto gdje s cijelim svijetom ili određenom skupinom ljudi možete podijeliti nešto svoje.

Malo po malo Google+ se diže kao izvor koji donosi promet na stranice, no da biste postigli značajniji uspjeh, naravno morate ga više i pametnije koristiti. Za razliku od Facebooka, ova društvena mreža za sada ne ograničava doseg postova, pa tako svi koji se nalaze u vašim krugovima imaju prilike vidjeti što ste objavili, komentirati i kliknuti na “+1” — svoje vrsni “like” no puno moćniji.

Naime gumb “+1” pomoći će vam da vaši prijatelji prilikom pretrage na Googleu vide vaše “preporuke” te se samim time vaši postovi “uguraju” na prvu stranicu tražilice — nešto za što je nekad bilo potrebno puno više od samog klika. Naravno, ovo nije idealno, no svakako je zanimljivo vidjeti što vaši prijatelji preporučuju kada nešto pretražujete. Vjerujem da ćete prije kliknuti na taj link nego dok netko od vaših frendova nešto lajka na Facebooku.

O Google+ neki već pišu knjige, tako da ovaj post definitivno nije mjesto gdje bi išao u dubinu ove teme, no svakako želim skrenuti pažnju da bi svi koji se bave webom itekako trebali razmisliti o tome da se priključe ovoj društvenoj mreži. Znate li da je Google na YouTubeu komentare zamijenimo Google+? Vjerojatno postoji dobar razlog zašto je tome tako.

Ako želite, možete mene pratiti i naravno ZIMO kako biste ostali u toku sa svim događanjima, raspravljali o pojedinoj temi i podijelili istu sa svojim prijateljima ili poznanicima.

Saša Fišter

 

ZIMO