Brojne se tehnološke i automobilske kompanije pripremaju za autonomnu budućnost u kojoj će vozilima, umjesto ljudi, upravljati računala. Da bi se tako nešto zaista i desilo, potrebno je provesti brojna i dugoročna testiranja tijekom kojih se računala moraju dokazati prvenstveno kao sigurni vozači koji će poštivati prometna pravila i moći se snaći u nepredviđenim prometnim situacijama.

Autonomna vožnja Stanovnici San Francisca iznenađeni su ponašanjem autonomnih taksija

Američke savezne države već su izdale više dozvola za testiranje autonomnih automobila na cestama njihovih gradova, no kalifornijsko regulatorno tijelo za sigurnost prometa nedavno je suspendiralo jednu takvu dozvolu. Razlog privremenog oduzimanja dozvole za testiranje jest nesreća u kojoj je sudjelovalo autonomno vozilo još krajem listopada.

Srećom, bila je riječ o manjem problemu te u nesreći nisu sudjelovali drugi automobili, niti pješaci tako da nema ozlijeđenih, no svakako je riječ o situaciji koji treba istražiti i analizirati što je pošlo po krivom. I zašto. Dozvola je privremeno oduzeta tehnološkom startupu Pony.ai čiji je automobil, dok je njime upravljalo računalo, prilikom skretanja udesno udario u razdjelnik ceste te prometni znak.

Xpengov leteći automobil Kinezi u ofenzivi: Xpeng priprema leteći automobil i novu verziju autonomnog softvera s kojim će konkurirati Tesli

Pony.ai za testiranja koristi deset Hyundaijevih električnih automobila Kona, opremljenih posebnom tehnologijom za autonomnu vožnju. Dozvolu za testiranje svojih autonomnih vozila dobili su prije pola godine te je to osma tvrtka koja je u Kaliforniji dobila takvu dozvolu. Iako više nema dozvolu za testiranje vozila u kojima nema vozača, moći će nastaviti s testiranjem vozila u kojima će biti backup vozači. Iz Pony.ai-a kažu da su nakon nesreće pokrenuli istragu te da su u stalnom kontaktu s regulatornim tijelima ove savezne države.

Izvor: Reuters
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju