Jedna od često korištenih opcija u Teslinim automobilima jest autopilot, softver koji preuzima kontrolu i upravlja vozilom, no kako su to više puta iz ove kompanije napomenuli, vozači uvijek moraju imati ruke na volanu te moraju biti spremni preuzeti kontrolu nad automobilima. U nekoliko slučajeva taj je softver zakazao, pri čemu je jedna situacija završila tragično, a muškarac čiji je automobil udario u barijeru koja razdvaja dvije trake na autocesti u SAD-u poginuo je.
Dvije udruge za zaštitu korisnika u SAD-u zbog autopilota zatražile su od Federalne trgovinske komisije pokretanje istrage protiv te kompanije – ne zbog lošeg softvera, već zbog samog imena softvera.
Naime, u tim udrugama smatraju kako je riječ o zavaravanju korisnika jer samo ime autopilot govori kako je riječ o softveru koji može sam preuzeti kontrolu nad vozilom.
Također, problematičnim smatraju i marketinške aktivnosti Tesle na temelju kojih, u kombinaciji s javnim nastupima i izjavama Elona Muska, vlasnici tih automobila zaista mogu dobiti dojam da posjeduju vozilo koje je sposobno za potpuno autonomnu vožnju, što je vrlo opasno i može imati (nove) tragične posljedice.
Iz Tesle su odgovorili na te optužbe i kažu kako je korisnicima njihovih vozila jasno što je autopilot, kako se koristi i koje su njegove mogućnosti. Također, softver upozorava vozače ako, dok je pokrenut autopilot, maknu ruke s volana i upravljanje u potpunosti prepuste autopilotu.
No iako su vozači svjesni ograničenja i opasnosti prepuštanja vozila (i svojih života) Teslinu softveru, veliki broj njih i dalje diže ruke s volana, ne prati cestu, gleda mobitele i slično. Istraga nedavne nesreće u kojoj je poginuo vozač Teslina automobila na autocesti pokazala je kako je vlasnik automobila previše vjerovao softveru te nije vodio računa o prometu oko sebe, već je to prepustio autopilotu, što je na kraju završilo tragično.
Nedavno je u Velikoj Britaniji, nakon snimke objavljene na internetu, bez vozačke dozvole ostao muškarac koji je, dok je autopilot upravljao vozilom, sjeo na suvozačko mjesto Tesle, a nakon uhićenja rekao je kako je on samo nesretnik koji je uhićen, dok brojni drugi vlasnici Teslinih vozila koji riskiraju s autopilotom nikada nisu uhićeni.
Izvor: BBC