Želite li ovjekovječiti svoje ime u svemiru? Sad vam se pruža prilika za to

NASA-ina letjelica ponijeti će, na 2,9 milijardi kilometara dugačak put imena svih koji se prijave.

Martina Čizmić | 04.12.2023. / 09:26

NASA-in projekt Poruka u boci (Foto: NASA/JPL-Caltech)

NASA-ina letjelica Europa Clipper uskoro će se otisnuti na epsko putovanje do Jupiterovog mjeseca Europa, kako bi otkrila postoje li tragovi života na tom ledenom divu.

Kako ističu iz NASA-e, misija će pomoći znanstvenicima da bolje razumiju astrobiološki potencijal za nastanjive svjetove poput Zemlje.

Snimka Jupitera naprvljena teleskopom James Webb u bliskom infrcrvenom spektru Svemirski teleskop James Webb otkrio nešto novo i neobično na Jupiteru što astronomi dosad nisu uopće mogli vidjeti

No, iako je ovo prvenstveno znanstvena misija, NASA je odlučila i javnosti dati mogućnost da ostave svoj trag. Pozvali su sve zainteresirane da se prijave u projekt "Poruka u boci" i tako svoje ime upišu na mikročip koji će biti ugrađen u letjelicu. Radi se o silicijskom mikročipu veličine kovanice od jednog eura, a svaka linija teksta bit će velika tek 75 nanometara. U prijevodu manja od jedne tisućinke debljine ljudske kose.

Do sad se prijavilo više od 450 tisuća ljudi, od čega više od 2200 iz Hrvatske. Tako da još imate vremena i prostora za prijavu.

Osim imena svih koji se na službenoj stranici prijave do 31. prosinca 2023. godine, prema Jupiteru i Europi krenut će i pjesma koju je napisala američka pjesnikinja Ada Limon.

Pjesma, kako pojašnjavaju, povezuje dva vodena svijeta - Zemlju koja želi razumjeti što čini svijet nastanjivim i Europu, čije tajne tek trebamo otkriti.

Jupiterov mjesec Europa Veliko otkriće: Na Jupiterovu mjesecu Europi pronađen još jedan ključan element za život

Sama pjesma bit će ugravirana na letjelicu, a zajedno s mikročipom s imenima prijavljenih osoba, putovat će gotovo 2,9 milijardi kilometara do Jupiterove Europe. U planu je da letjelica Europa Clipper bude lansirana iz NASA-inog svemirskog centra Kennedy u listopadu 2024. godine, a do Jupitera bi trebala stići do 2030. godine.

Cilj joj je tijekom nekoliko godina orbitiranja oko Jupitera i Europe, prikupiti detaljne mjere i podatke, kako bi znanstvenici odredili je li taj mjesec uopće prikladan za bilo kakav život.