Znanstvenici su korak bliže odgovoru možemo li se razmnožavati u svemiru, prvi put na ISS-u uzgojeni embriji sisavaca

Embriji miševa napravili su svemirsku odiseju do Međunarodne svemirske postaje, potaknuvši nadu za ljudsku reprodukciju izvan Zemlje, s prvim rezultatima koji obećavaju siguran razvoj života u svemiru.

Branimir Vorša | 28.10.2023. / 11:08

Međunarodna svemirska postaja (ISS) (Foto: NASA)

U revolucionarnom novom eksperimentu, mišji embriji prvi su put poslani na Međunarodnu svemirsku postaju (ISS) s ciljem istraživanja ljudske reprodukcije u svemiru.

Teruhiko Wakayama, voditelj studije koja je objavljena u časopisu iScience, naglasio je potrebu za takvim istraživanjem. Provodimo istraživanje kako bismo bili sigurni da ćemo moći sigurno imati djecu ako za to dođe vrijeme, pojasnio je Wakayama.

Početna faza odvijala se na Zemlji, s Wakayamom i njegovim timom koji su zamrzavali embrije ranog stadija začeća miševa. Ti su embriji poslani na ISS raketom SpaceX-a, gdje su ih astronauti četiri dana odmrzavali i uzgajali prije nego što su kemijski konzervirani i vraćeni na Zemlju. Odluka da se embriji uzgajaju četiri dana bila je zbog njihove ograničene održivosti izvan maternice.

Proučavanje embrija nakon njihova povratka nije otkrilo znakove oštećenja DNK zbog izloženosti zračenju i normalnog strukturnog razvoja. To otkriće raspršuje prethodnu zabrinutost o učincima mikrogravitacije na razvoj embrija. Iako obećavajuće, još uvijek nije poznato kako produljena izloženost mikrogravitaciji može utjecati na kasnije faze razvoja embrija.

U prethodnom istraživanju, štakorice na NASA-inim svemirskim letovima izlegle su potomke tipične težine, što ukazuje na normalan razvoj.

Wakayama sugerira da bi svemirska reprodukcija sisavaca mogla biti moguća, iako praktični izazovi rađanja u mikrogravitaciji ostaju nejasni.

Sljedeća faza istraživanja ima za cilj utvrditi mogu li se mišji embriji poslani na ISS implantirati i razviti u zdravo potomstvo.

Znanstvenici se također nadaju da će istražiti korištenje mišje sperme i jajašca za in vitro oplodnju (IVF) u svemiru, produbljujući naše razumijevanje reprodukcije izvan Zemlje.

Izvor: New Scientist