Iako nam je svima dobro poznato kako brojne aplikacije na internetu prate svaki naš korak, zahvaljujući promjenama koje je uveo Apple u svojoj trgovini App Store, sada nam je puno jasnije tko nas i koliko prati. Naime, s uvođenjem opcije “Privatnost aplikacije”, sve aplikacije koje su korisnicima dostupne na Appleovoj trgovini moraju nabrojati koje sve podatke koriste za praćenje i za što se ti podaci koriste - npr. za oglašavanje trećih strana, oglašavanje developera, analizu, personalizaciju proizvoda, funkcionalnost aplikacije itd.

tri vijesti o kojima se priča Automobil, ilustracija Kako to?! Ova tehnologija u automobilima spašava živote, no mnogi je vozači - deaktiviraju Netflix, ilustracija We're goin' up, up, up… Jeste li ga pogledali? Ovo je najgledaniji film na Netflixu svih vremena Dobar bot, loš bot, ilustracija Ako ne zaštite djecu Američki državni odvjetnici poslali oštru poruku AI kompanijama: Odgovarat ćete za svoje postupke

Slika nije dostupna Google u spavaće sobe donosi radar koji će pratiti sve pokrete i zvukove u krevetu

Na temelju tih podataka kompanija pCloud istražila je aplikacije i njihovu privatnost te objavila popis najinvazivnijih aplikacija, odnosno onih koje dijele najviše prikupljenih osobnih podataka s trećim stranama. Vjerojatno nećete ostati iznenađeni kada pročitate da su dvije aplikacije koje najviše prikupljaju podatke - Instagram i Facebook. Instagram tako dijeli čak 79 posto informacija o osobnim podacima korisnika, a popis podataka koji se prikupljaju, koriste i dijele zaista je velik. Pored osobnih podataka, maila, telefonskog broja, ID-a uređaja i korisnika, taj popis podataka uključuje i povijest kupovina, financijske informacije, lokaciju, telefonske brojeve, fotografije i videozapise, povijest pregledavanja, povijest pretraživanja i brojne druge podatke.

U odnosu na Instagram, Facebook se ne čini toliko loš te s trećim stranama dijeli “samo” 57 posto podataka korisnika. Među top 10 aplikacija koje prikupljaju najviše podataka i dijele ih s trećim stranama nalaze se neke se ne koriste u Hrvatskoj, ali i nekoliko njih koje su prilično popularne. Među najgorima tako se nalaze i LinkedIn te Uber Eats koji dijele 50 posto podataka, zatim Trainline te YouTube i YouTube Music (obje aplikacije dijele 43 posto podataka), a na zadnja tri mjesta nalaze se Deliveroo, Duolingo te eBay.

Slika nije dostupna Kritike zbog špijuniranja korisnika: Pogledajte nevjerojatnu količinu podataka koje Google prikuplja o vama

Od poznatijih aplikacija treba još spomenuti TikTok na 11 mjestu (36 posto), zatim Snapchat i Spotify koji dijele 29 posto prikupljenih podataka s trećim stranama. Što se tiče najsigurnijih aplikacija, odnosno onih koji uopće ne dijele korisničke podatke s trećim stranama, nabrojene su brojne poznate aplikacije poput Netflixa, Microsoft Teamsa, Skypea, Signala, Telegrama, Zooma i drugih.

Izvor: The Independent