Protekla godina nije bila laka za Facebook. Brojni skandali sa sigurnosnim propustima u kojima su korisnički podaci padali u krive ruke narušili su ugled tvrtke, ali i povjerenje korisnika.

U nekoliko je navrata tijekom različitih istraga šef Facebooka Mark Zuckerberg uvijek ponavljao isto – Facebook ne prodaje korisničke podatke.

No kad ga se pita o tome kako onda Facebook zarađuje, stvari postaju kompliciranije.

Zbog toga je Zuckerberg napisao zanimljivu kolumnu pod nazivom "Činjenice o Facebooku", koja je objavljena u Wall Street Journalu, a u kojoj pokušava objasniti poslovni model Facebooka i razjasniti neke nejasnoće.

Već na samom početku ističe kako se poslovni model sastoji od dva dijela –besplatne društvene mreže za korisnike i suradnje s oglašivačima kako bi korisnicima pokazali relevantne oglase.

Nije nam u interesu prodavati podatke

Posebno je naglasio kako Facebook ne prodaje korisničke podatke. I u načelu to je točno jer od korisnika prikuplja toliko podataka da ih može izvrsno profilirati i ponuditi oglašivačima oglašavanje u ciljnim skupinama.

Zapravo, Zuckerberg je uvjeren da bi prodaja korisničkih podataka za Facebook bila štetna.

Prodavanje korisničkih podataka oglašivačima bilo bi u sukobu s našim poslovnim interesima jer bi smanjilo jedinstvenu vrijednost naše usluge oglašivačima. Imamo veoma dobre razloge da zaštitimo korisničke podatke, piše Zuckerberg.

Priznaje kako Facebook diljem svijeta pohranjuje gomile korisničkih podataka, no dodaje da je to nužno.

Podaci su nužni za sigurnost i funkcioniranje naših usluga, ali i za prepoznavanje prijevare ili lažnih računa. Korisnicima dajemo potpunu kontrolu nad podacima koje koristimo za oglašavanje, ali ne dopuštamo im da kontroliraju to kako koristimo te podatke za sigurnost ili funkcioniranje sustava, pojašnjava Zuckerberg.

Osvrnuo se i na inicijativu koja se pojavila u američkom Kongresu, a koja zagovara uvođenje pravila o prikupljanju i korištenju privatnih podataka korisnika.

Vjerujemo da bi pravila koja reguliraju te principe na internetu bila dobra za sve, napisao je Zuckerberg.

Na kraju je zaključio kako je za Facebook uvijek bilo bitno "moć staviti u ruke što je više ljudi moguće".

Ako vjerujete u svijet u kojem svi imaju priliku reći što misle i da ih se čuje, gdje svi mogu pokrenuti posao od početka, onda je važno izgraditi tehnologiju koja će biti na usluzi svima. To je svijet koji gradimo svaki dan, a koji naš poslovni model čini mogućim, napisao je na kraju Zuckerberg.