Šanse da se tako nešto dogodi su milijun prema jedan, a svi sudionici nesreće u kojoj su sudjelovala dva automobila na koje se srušilo stablo hrasta staro čak 400 godine složni su u jednome: Čudo je da smo preživjeli. Stablo se srušilo u Devonu tijekom oluje Dennis, a nevjerojatno je da su se u tom trenutku iz suprotnih pravaca prema mjestu pada vozila dva Teslina Modela X.
Oba su imala aktiviran autopilot te su zahvaljujući naprednom sustavu senzora, automobili sami zakočili i time, uvjereni su svi sudionici nesreće, spasili njihove živote. Automobil je bez dvojbe spasio naše živote. Bez njega sada bismo bili mrtvi, komentirao je Laurence Sanderson, u čijem su vozilu još bili njegova žena i troje djece. Dodao je kako i dalje ne mogu vjerovati da su živi, uz pohvalu Elonu Musku.
#Tesla #Autopilot saves EIGHT lives after tree crushes two Model X's simultaneously in Storm Dennis https://t.co/NttCFACckN
— Techgnostik (@Techgnostik) February 17, 2020
#StormDennis Last night in Devon - Two Model X Teslas were about to pass each other but a 400yr old Oak tree fell between them. The Automatic Collision Avoidance system triggered, slamming on brakes in time to avoid tragedy. All 9 lives in both cars saved. #miracle #AI @tesla pic.twitter.com/HW1X8mqENo
— Kate Briscoe (@celestineLB) February 16, 2020
Oba vozača Teslinih vozila za medije su izjavili kako su pad stabla vidjeli krajičkom oka, no sami ne bi stigli reagirati na vrijeme i tako brzo kao autopilot, tj. automatska kočnica tako da je velika vjerojatnost da bi stablo "poklopilo" oba vozila.
Teslin autopilot nije klasičan autopilot koji može u potpunosti sam upravljati vozilom, već je riječ o asistentu koji pomaže u vožnji, a sustav se sastoji od kamera, radara, ultrazvučnih senzora te naprednog računala koje brzo procesira sve te podatke.
Ovo nije prvi slučaj u kojem je Teslin autopilot spasio živote vozača i putnika u Teslinim vozilima, no zabilježeni su i slučajevi prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama u kojima su sudjelovala Teslina vozila s aktiviranim asistentom za vožnju. Teško je zaključiti je li upravo softver kriv za te nesreće, no iz Tesle, ali i policije više su puta upozorili da vozači, bez obzira na autopilot, moraju uvijek imati ruke na volanu i biti spremni reagirati i preuzeti kontrolu nad vozilom.
Izvor: Mirror