Sa zatvaranjem u četiri zida ljudi su još više okrenuli računalima i mobilnim uređajima, odnosno društvenim mrežama i platformama za komunikaciju. Vrijeme provedeno na Facebooku tako je u porastu, a velik rast bilježi WhatsApp i drugi servisi putem kojih možemo komunicirati s prijateljima i rodbinom, kada već ne može provoditi vrijeme s njima uživo.

tri vijesti o kojima se priča Netflix, ilustracija We're goin' up, up, up… Jeste li ga pogledali? Ovo je najgledaniji film na Netflixu svih vremena Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi Sunce i more na jadranskoj obali Ozbiljne posljedice Znanstvenici upozoravaju na opasnost koja prijeti Jadranu: "Očekivali smo to tek krajem stoljeća..."

Slika nije dostupna Zagrebačka tvrtka napravila interaktivnu kartu aktualne pandemije koronavirusa u Hrvatskoj i šire

No dok koronavirus s jedne strane utječe i na povećanje prometa i posjećenosti društvene mreže i Facebookovih platformi za komunikaciju, s druge strane zbog situacije u svijetu i pandemije koronavirusa uvelike se smanjuje broj oglasa na Facebooku. U ovakvim kriznim vremenima među prvim budžetima koji se režu su marketinški budžeti, tako da su tvrtke već počele s rezanjem, odnosno u nekim slučajevima čak i blokiranjem potrošnje za oglašavanje. Osim ušteda, dodatni razlog zbog kojeg su neke kompanije opreznije s oglasima na toj mreži jest što ne žele da se njihov brend i proizvodi prikazuju pored negativnih priča o koroni koje dominiraju Facebookom.

Na taj problem i "slabljenje biznisa oglašavanja" ovaj su tjedan upozorili i iz Facebooka, uz napomenu da ne monetiziraju neke od servisa koji bilježe veliki porast korisnika. O konkretnim brojkama iz kompanije nisu govorili, no predviđanja iz analitičke kompanije Cowen & Co. koja se odnose na Facebook i Google ukazuju na katastrofalan pad zarade od oglašavanja. Ta dva internetska giganta ove godine, vjerojatno u najcrnjem scenariju, mogla bi izgubiti čak do 44 milijarde dolara zbog smanjenja oglašavanja.

Slika nije dostupna Predsjednica EK: Kibernetički kriminal u stahu od koronavirusa vidi poslovnu priliku

To je prilično brutalna brojka, no ne morate se brinuti za opstanak Googlea i Facebooka jer bi oni, usprkos padu prihoda od oglašavanja, ovu godinu trebali završiti u plusu. Predviđanja Googleovih prihoda za ovu godinu sada sada iznose 127,5 milijardi dolara, što je 28,6 milijardi dolara manje u odnosi na ranija predviđanja Cowena & Co., dok te brojke za Facebook iznose 67,8 milijardi dolara prihoda, što je pad oko skoro 16 milijardi dolara u odnosu na njihove ranije prognoze. Za sljedeću godinu iz te kompanije najavljuju business as usual i ponovno povećanje prihoda od oglašavanja koji bi za Facebook trebao doseći 83 milijarde dolara.

Što se ostalih društvenih mreža tiče i utjecaja koronavirusa na njihovo poslovanje, iz Cowen & Co. smanjili su predviđanja za ovogodišnje prihode Twittera za 18 posto, dok u odnosu na prijašnja predviđanja kompanije sada očekuju pad oglašavanja za Snap od čak 30 posto.

Izvor: Variety