Gotovo da nema tržišta i industrije koje nije poremetila pandemija koronavirusa, a upravo zbog korone došlo je do velike promjene na globalnom mobilnom tržištu. Naime, prema podacima koje su objavili iz analitičke kompanije Canalys, tijekom drugog ovogodišnjeg tromjesečja lidersku poziciju na svjetskom tržištu pametnih telefona zauzeo je - Huawei. Kineska kompanija godinama je imala ambicije o preuzimanju vodeće pozicije, no nakon što je politika uplela svoje prste na tržište, činilo se kako od Huaweijeve globalne dominacije ipak neće biti ništa.
Dok iz Huaweija hvale svoju "izdržljivost u teškim vremenima", analitičari kažu kako je ipak riječ o anomaliji nastaloj u doba koronavirusa. Da nije COVID-19, to se ne bi dogodilo, komentirao je analitičar Ben Stanton iz Canalysa. Kako se Kina prva (djelomično) oporavila i krenula s povratkom gospodarskih aktivnosti, tako se i u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta prvo oporavilo mobilno tržište na kojem je najjači upravo Huawei. Gledajući globalno i uspoređujući s istim razdobljem prošle godine, Huawei je zabilježio pad isporuka od 5 posto, no u isto vrijeme dotad vodeća kompanija (Samsung) zabilježila je pad od čak 30 posto.
Huawei je tijekom drugog kvartala isporučio 55,8 milijuna telefona globalno (najviše, naravno, u Kini), dok je Samsung isporučio 53,7 milijuna telefona. Iako su te brojke, dakle, rezultat pandemije, iz Canalysa kažu da je riječ o izvanrednom rezultatu za Huawei. Kako se situacija od svibnja, tj. lipnja ipak popravila, očekuje se da bi se u trećem kvartalu stvari mogle vratiti na staro te bi Samsung ponovno mogao zauzeti vodeću poziciju na globalnom tržištu.
Zadovoljni mogu biti i u Appleu
Za Huawei ta je situacija ipak snažan vjetar u leđa, no jasno im je kako će u budućnosti morati ostvariti bolje rezultate na tržištima pored Kine. U drugom ovogodišnjem kvartalu isporučili su čak 72 posto uređaja na domaćem tržištu, a samo 28 posto na ostalim tržištima diljem svijeta.
Osim Huaweija, razlog za zadovoljstvo s rezultatima u drugom kvartalu ima i Apple, koji je jedini od vodećih kompanija ostvario porast broja isporuka. U odnosu na isto razdoblje prošle godine taj porast iznosi čak 25 posto (isporučili su više od 45 milijuna telefona), a ostvaren je ponajviše na krilima njihova najjeftinijeg telefona, modela SE predstavljenog tijekom pandemije.