Istraživanje je pokazalo da Zoom guši kreativnost

Dva provedena istraživanja pokazala su da na sastancima uživo nastaje više ideja te su one kreativnije u odnosu na sastanke koji se održavaju online.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 29.04.2022. / 15:31 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Nakon što su se navikli na sve pogodnosti rada od kuće, bilo da je riječ o punom kućnom radnom vremenu ili hibridnom načinu rada, brojni zaposlenici u tvrtkama diljem svijeta više se ne žele vratiti na staro i vrijeme od 8 do 16 provoditi u uredima, niti trošiti vrijeme na put do radnog mjesta.

tri vijesti o kojima se priča Kineski ekranoplan Tehnologija Hladnog rata FOTO U javnosti se pojavile prve fotografije kineskog "Čudovišta iz Bohajskog mora" Sustav protuzračne obrane Patriot u Ukrajini Američki stručnjaci upozoravaju Ovaj američki sustav protuzračne obrane postao je top-oružje, ali i top-meta za Ruse Neobičan bljesak na Saturnu Znanstvenici se nadaju FOTO Je li djelatnik NASA-e i astronom amater prvi put dosad zabilježio neuhvatljivi događaj na Saturnu?

Dok su i neke tvrtke prihvatile to novo poslovno normalno, u nekima i dalje postoji otpor prema tome. Primjerice, iz Applea smatraju kako je rad iz ureda te komunikacija uživo od velike važnosti za tvrtku te da su svi rezultati koje su tijekom godina postigli rezultat upravo zajedničkog rada uživo.

Slika nije dostupna Slažete li se s bivšim šefom Googlea: Je li rad iz ureda bolji od rada od kuće?

Te njihove tvrdnje sada su potvrđene i u istraživanju čije su rezultate prenijeli na The Guardianu. Prema rezultatima tog istraživanja, Zoom guši kreativnost. U odnosu na videokonferencije i online sastanke, na sastancima uživo nastaje više ideje i te su ideje općenito kreativnije.

Profesorica marketinga sa sveučilišta Columbia Melanie Brucks kaže kako se potencijalni uspjeh kompanija povećava s većim brojem kreativnih ideja pa je iznimno bitno zaposlenike staviti u situaciju u koja će maksimizirati njihovu kreativnost. Sastanci putem interneta to nisu.

U istraživanju je sudjelovalo više od 600 dobrovoljaca koji su u parovima trebali raditi na kreativnim zadacima, pri čemu je dio njih bio u istoj prostoriji, a ostali su komunicirali virtualno, putem Zooma. Rezultate je na kraju ocjenjivao neovisni žiri te se pokazalo da su ekipe koje su o idejama raspravljala putem Zooma imala 20 posto manje ideja od osoba koje su o tome raspravljale uživo.

Slični rezultati postignuti su i na još jednom istraživanju u kojem je sudjelovalo skoro 1500 inženjera multinacionalnih kompanija - oni koji su na projektima radili uživo na kraju su imali više ideja te su njihove ideje bile kreativnije u odnosu na osobe koje su na tim projektima radile komunicirajući samo putem alata za videokonferencije.

Predstavnici četiri velike kompanije o hibridnom radu Hoće li rad od kuće opstati? Četiri velike kompanije otkrivaju što im je donio hibridni rad i hoće li ga zadržati

Još jedan zanimljiv rezultat ovog istraživanja pokazao je vezu između kreativnosti i načina na koji ljudi gledaju po prostoriji oko sebe jer ih okolina i predmeti oko njih mogu inspirirati i potaknuti na kreativnost. U slučaju online konferencija toga nema jer je pogled fokusiran samo na ekran, što sputava kreativnost.

Izvor: The Guardian
 

Vezane vijesti