Izvršni direktor Volkswagena očekuje autonomna vozila na cestama do 2030. godine

Već do kraja desetljeća autonomni automobili mogli bi postati uobičajen prizor na cestama, smatra CEO VW-a.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 26.11.2022. / 09:45

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Njemački automobilski div Volkswagen u procesu je velike transformacije koja uključuje masivna ulaganja u elektrifikaciju, ali i u autonomnu tehnologiju. Kada će takvi automobili postati uobičajena scena na cestama diljem svijeta, teško je prognozirati, no s obzirom na to da brojne velike automobilske, ali i tehnološke tvrtke ulažu veliki novac u tu tehnologiju, čini se kako smo na dobrom putu prema autonomnoj budućnosti.

Autonomni autobus "To je budućnost": Seul dobio prvi samovozeći autobus

Naravno, prema takvoj su budućnosti još brojni izazovi, kako tehnološki, tako i regulatorni, no svakako treba podsjetiti na činjenicu kako Waymovi automobili u kojima nema vozača, danas prevoze putnike u nekoliko američkih gradova. Autonomne automobile, odnosno robotaksije najavio je i Mate Rimac, s ambicioznim vremenskim rokom do 2024. godine, što se iz trenutačne perspektive čini teško ostvarivo.

No slične ambicije i očekivanja imaju i u Volkswagenu u kojem se nadaju kako bi već 2025. godine u Hamburgu mogli pokrenuti autonomni taksi-servis čija testiranja već traju, ne samo u Hamburgu, već i u Munchenu. Osnova tog servisa bit će električni model ID.Buzz koji je već privukao veliki interes korisnika i koji će se uskoro pojaviti u prodaji. Naravno, kupcima neće biti dostupni autonomni modeli, već će za spomenuti taksi-servis VW koristiti prilagođena vozila s implementiranom autonomnom tehnologijom.

Nakon toga, prema viziji CEO-a kompanije Thomasa Schafera, možemo očekivati velike stvari na ovom tržištu te bi već 2030. godine autonomna vozila mogla postati mainstream, odnosno uobičajen prizor na cestama. Jasno, njihovo prihvaćanje ovisit će o brojnim faktorima, uključujući i regulativu koja bi se mogla razlikovati od države do države.

Kao razloge zašto je potrebno toliko vremena da se takva tehnologija razvije, ali i prihvati, iako u nju najveće tehnološke tvrtke ulažu milijarde dolara, rekao je kako su stvari oko autonomije iznimno kompleksne: Tu su zakoni, sustavi kamera, čipovi, potrošnja energije i brzina kalkulacija. Automobil će postati uređaj koji će prikupljati najviše podataka, objasnio je samo neke od izazova na tržištu.

Autonomna tehnologija Britanski startup koristeći podatke želi smanjiti broj prometnih nesreća i poginulih na cestama

Također, naglasio je i kako će konstantno trebati dokazivati da su takvi autonomni sustavi bolji vozači u odnosu na ljude. Ekipa iz Googlea, odnosno Wayma ionako to tvrdi već godinama te smatraju kako se njihova tehnologija već itekako dokazala te da automobilima upravlja puno bolje i sigurnije u odnosu na vozače od krvi i mesa.

Izvor: Arena EV

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti