Je li ovo scenarij budućnosti i zamjena za benzinske stanice?

Korisnici električnih skutera Gogoro ne moraju puniti baterije, već ih brzo i učinkovito mogu zamijeniti na brojnim stanicama za zamjenu.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 14.01.2022. / 14:04

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Proći će još jako puno godina, a možda i desetljeća prije nego električni automobili u potpunosti zamjene benzince i dizelaše na cestama. Iako je elektrifikacija u puno zamahu i interes za električnim automobila sve je veći, pred proizvođačima električnih vozila i infrastrukture leže brojni izazovi koji se neće riješiti preko noći.

Slika nije dostupna Radi 24/7 i do kraja ožujka korištenje je besplatno: Europa dobila svoju najveću punionicu za električne automobile

Jedan od njih odnosi se na baterije, odnosno njihovo punjenje. Problem nije samo u broju stanica za punjenje, već i u brzini punjenja baterija - s napretkom tehnologije i punjenje je sve brže, no ono je i dalje presporo kada se usporedi s točenjem goriva na benzinskim postajama. Kompanija Gogoro, barem kada je riječ o električnim motorima, odnosno skuterima, na tajvanskom je tržištu tom problemu stala na kraj jednostavnim rješenjem - stanicama za zamjenu baterija.

Korisnici njihovih skutera, odnosno skutera njihovih partnera tako, umjesto punjenje, na brojnim postajama mogu zamijeniti svoju praznu bateriju za potpuno napunjenu bateriju. Taj je proces brz i jednostavan i sve što je potrebno jest biti korisnik njihova pretplatničkog sustava.

Ono što je posebno zanimljivo na Tajvanu jest što će broj takvih stanica za zamjenu baterija uskoro premašiti broj benzinskih postaja. Prema podacima koje su objavili na Electreku, broj benzinskih postaja iznosi 2478, dok je krajem godine broj stanica za zamjenu baterija premašio 2200 - i nastavit će rasti velikom brzinom.

Iako se takvo rješenje čini prekompliciranim za današnje električne automobile, na tržištu već postoje automobili na kojima je moguće zamijeniti bateriju. Jedan od takvih jest vozilo za dvije osobe kompanije Silence (podsjeća na Smartove automobile) koje će sudjelovati u pilot-programu sa stanicama za zamjenu baterija u Barceloni. Baterije takvih malih automobila nisu snažne (npr. Silenceov najjači model može uhvatiti 90 km/h uz doseg od oko 150 km), no za gradsku vožnju to je i više nego dovoljno.

Slika nije dostupna Pokrenuta inicijativa za zajedničkom platformom za punjenje električnih vozila u Hrvatskoj

Ovaj koncept zamjene baterija čini se iznimno zanimljiv i itekako je učinkovit te bi, barem za motore i manje električne automobile na kojima se baterije mogu jednostavno mijenjati, mogao biti odlična zamjena za električne punionice i klasične benzinske stanice.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti